رقابت هوندا و سونی با تسلا با پلتفرم پلی استیشن 5 EV که برای عرضه در ایالات متحده در سال 2024 برنامه ریزی شده است.
همکاری خودروهای الکتریکی هوندا با سونی که در اوایل سال جاری اعلام شد ممکن است در یک جهت غیرمنتظره به ثمر بنشیند. ایزومی کاوانیشی از سونی که قبلاً ریاست بخش رباتیک این شرکت را بر عهده داشت و پشتیبان توسعه افسانهای سگ ربات Aibo بود، گفت که از نظر فنی امکانپذیر خواهد بود و از نظر تجاری امکانپذیر است تا پلتفرم پلیاستیشن 5 را به خودروهای برقی آینده خود بیاورد.
دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانههای شخصی و کنسولها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 473 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021
برخی از تحلیلگران دلایل غیرمعمول تری پشت این اعلامیه می بینند. هوندا باید خودروهای الکتریکی خود را با چیزی غیر از قیمت مقرون به صرفه متمایز کند، در حالی که سونی میخواهد حسگرها و خدمات چندرسانهای خود را در صنعت نوپای خودروهای برقی بهعنوان یک پلتفرم به کار ببرد. تسلا، به نوبه خود، قول ادغام کامل Steam در وسایل نقلیه خود را داده است، بنابراین مبارزه برای توجه سرنشینان خودروهای خودران به طور جدی آغاز شده است.
“سونی محتوا، خدمات و فناوری های سرگرمی دارد که مردم را به حرکت در می آورد. ما در حال تطبیق این دارایی ها با تحرک هستیم و این نقطه قوت ما در برابر تسلا است [as] تسلا هیچ خدمات محتوایی ارائه نمی دهدآقای کاوانیشی گفت. از طرف دیگر، هوندا با طراحی وسیله نقلیه به عنوان سخت افزار محتوا از ابتدا، هدف خود را تحقق بخشیدن به چشم انداز EV-با پلی استیشن خواهد داشت، یاسوهید میزونو، رئیس JV، اضافه کرد. با این حال، هر دو مدیر اجرایی موافق هستند که خودروهای الکتریکی با نشان هوندا همچنین باید به سطوح بالاتری از فناوری رانندگی خودران تسلط داشته باشند تا به سرنشینان خود اجازه دهند از فضای وسیع بازی و چند رسانه ای سونی لذت ببرند.
سایر محتوای رسانهای سونی، مانند فیلمها یا موسیقی، نیز برای سیستم اطلاعات سرگرمی در خودروهای برقی هوندا ناشی از همکاری با همکار ژاپنی غولپیکر است که اولین آن در سال 2024 در ایالات متحده عرضه میشود. تسلا با این امید که مهارت هوندا در خودروسازی و خدمات محتوای سونی به آن در رقابت با برنامههای کنسول اطلاعات سرگرمی ایلان ماسک کمک کند.