سیستم خودران تسلا در حال حاضر تنها به کیت دوربین ویژن خود متکی است زیرا مدتی پیش دیگر استفاده از رادارها را متوقف کرد و تمام پردازش تصویری که شامل آن می شد تنها می توانست از ارتقاء به تراشه های سریع و مقرون به صرفه TSMC بهره مند شود.
علاوه بر این، راهحل Autopilot تسلا درگیر تعداد فزایندهای از بحثها و تحقیقات نظارتی است که تنها مانع از صدور گواهینامه آن به عنوان چیزی بالاتر از سطح 3 در آینده قابل پیشبینی میشود. اینها از یک کاوشگر فدرال در ایالات متحده، یا DMV کالیفرنیایی که به نام خلبان خودکار اعتراض می کند، تا برخوردهای مرگبار که ممکن است مستلزم تحقیقات بیشتر در خارج از کشور باشد، را شامل می شود.
اتصال دیوار کابل 24 اینچی تسلا موتورز را در آمازون دریافت کنید
تا کنون، تسلا قدرت پردازش هوش مصنوعی کامل خودران خود را که Hardware 3.0 نامیده میشود، عمدتاً از کارخانه ریختهگری سامسونگ در آستین، تگزاس تامین میکند، که با تراشههای 14 نانومتری شروع کرده و سپس در آخرین نسخه به سراغ تراشههای 7 نانومتری رفته است. کسانی که نسل قبلی را دریافت کردند، میتوانند با قیمتی به رایانه جدید نیز ارتقا دهند.
با این حال، اکنون TSMC تامینکننده تراشههای انحصاری برای سختافزار 3.5/4.0 یا هر آنچه که تسلا تصمیم میگیرد نسل بعدی سیستم کامپیوتری رانندگی خودران 4 نانومتری/5 نانومتری خود را نامگذاری کند، خواهد بود. طبق گزارشات، پلتفرم جدید FSD 3 برابر سریعتر و مقرون به صرفه تر از نسخه 7 نانومتری فعلی خواهد بود، همانطور که می توان از ارتقاء گره پردازنده انتظار داشت.
دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانههای شخصی و کنسولها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.
منبع: https://www.notebookcheck.net/Tesla-becomes-TSMC-s-first-EV-client-for-4nm-chips-with-3x-faster-self-driving-calculations.669735.0.html
تسلا برای اجرای وعده رانندگی کاملاً خودمختار خود که مدام به خاطر موانع نظارتی به تعویق میافتد، به آن همه نیرو نیاز دارد. اخیرا، ایلان ماسک تا حدودی از قول خود مبنی بر اینکه تسلا یک بهروزرسانی بتای FSD را تا پایان سال منتشر خواهد کرد که سطح 4/5 سیستم رانندگی خودکار استاندارد شده را ارائه میکند، انکار کرد. در حالی که او فکر می کند سیستم آماده است تا شما را بدون دست زدن به چرخ از نقطه A به B برساند، صدور گواهینامه و تایید پلت فرم به عنوان چنین چیزی هنوز زمان زیادی باقی مانده است.

سامسونگ ممکن است سفارشهای دوربین آینده تسلا را برای سیستم رانندگی خودکار پیچیدهاش فقط ویژن دریافت کرده باشد، اما ظاهراً تراشههای نسل بعدی پلتفرم FSD Beta را به TSMC از دست داده است. به نظر می رسد تسلا اولین سازنده خودروهای الکتریکی باشد که دسته بزرگی از پردازنده های مدرن نسل 4 نانومتری/5 نانومتری TSMC را درخواست کرده است و بلافاصله به یکی از هفت مشتری بزرگ ریخته گری تبدیل می شود.