با وجود آن محبوب به عنوان مثال، شاسی بلند BYD Atto 3 در اروپا بیش از دو برابر قیمت دارد همانطور که در چین انجام می دهد، هنوز هم تا حدودی ارزان تر از خودروهای برقی معادل ساخته شده توسط مارک های محلی مانند فولکس واگن است. بر اساس یک مطالعه، خودروسازان اروپایی هر سال 7 میلیارد یورو سود خواهند داشت که در آن برندهای خودروهای برقی چینی بدون هیچ گونه تعرفه ای به بازار مشترک اجازه ورود پیدا می کنند.
BYD و NIO با تعرفه هایی روبرو هستند زیرا اروپا باتری های بادوام EV و نظارت بر برد را الزامی می کند
وسایل نقلیه با باتری کششی، از جمله پلاگین هیبریدی و خودروهای برقی باتری دار، با در نظر گرفتن کل زنجیره ارزش آنها، آلایندگی اگزوز کمتری تولید می کنند اما آلایندگی غیر اگزوز بسیار بالاتری دارند. به منظور جلب و افزایش اعتماد مصرف کنندگان به این گونه خودروها، باید کارآمد و بادوام باشند. بنابراین مهم است که باتریهای کششی بخش خوبی از ظرفیت اولیه خود را پس از سالها استفاده حفظ کنند. این امر برای خریداران خودروهای برقی دست دوم از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا اطمینان حاصل شود که خودرو به عملکرد مورد انتظار ادامه می دهد. مطابق انتظار به عملکرد خود ادامه خواهد داد. مانیتورهای وضعیت باتری انرژی تایید شده (SOCE) و وضعیت برد تایید شده (SOCR) باید برای همه خودروهایی که از باتری های کششی استفاده می کنند مورد نیاز باشد. علاوه بر این، حداقل الزامات عملکرد برای دوام باتری خودروهای سواری باید با در نظر گرفتن مقررات فنی جهانی سازمان ملل متحد 22 معرفی شود.
در همین حال، پارلمان اروپا اصلاحات جدیدترین مقررات استاندارد آلایندگی EURO 7 را تصویب کرد که حاوی قوانین جدیدی برای صنعت باتری های برقی دایره ای است. این موارد شامل الزامات تولید و بازیافت پایدار، و همچنین استانداردهای اولیه طول عمر بسته باتری است:
الزام برای نظارت بر وضعیت برد تایید شده برای بازار خودروهای برقی مستعمل که تنها پنج سال دیگر تعداد زیادی از آنها وجود خواهد داشت، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. علاوه بر این، در هشت سال پس از اجرای این مقررات، شرکتها باید آماده باشند تا مقدار الزامی لیتیوم، نیکل یا کبالت گران قیمت بازیافتی را در بستههای باتری EV جدید خود وارد کنند.
در مواجهه با احتمال فزاینده تصاحب بازار خودروهای الکتریکی اروپا توسط چینی ها به قیمت خودروسازان محلی که هزینه های تولید آنها بسیار بالاتر است، حتی آلمان نیز در حال استقبال از این ایده است، بنابراین اولین مجموعه تحقیقات ضد دامپینگ ممکن است انجام شود. به محض 12 ژوئیه، گزارش خودی.
دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانهها و کنسولهای شخصی هنوز یک چیز کمیاب گران قیمت بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حفظ حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.
منبع: https://www.notebookcheck.net/BYD-and-NIO-face-tariffs-as-Europe-mandates-durable-EV-batteries-and-range-monitoring.725974.0.html
کمیسر اتحادیه اروپا، تیری برتون، که مسئول بازار داخلی است، اظهار داشت که او “به شدت طرفدار شروع هر چه سریعتر تحقیقات دامپینگ در مورد خودروهای الکتریکی هستم” از آنجا که “افزایش سریع واردات به یک مشکل برای صنعت اتحادیه اروپا تبدیل شده استاز سوی دیگر، آلمان از آنجایی که خودروسازان خود از تعرفههای متقابل رنج میبرند، در مورد ایجاد موانع واردات قبل از خودروهای الکتریکی چینی ایستاده است.
منابع بروکسل گزارش می دهند که کمیسیون اروپا در مواجهه با هجوم واقعی برندهای خودروهای برقی چینی مانند BYD، NIO یا XPeng، به تحقیقات ضد دامپینگ و ضد یارانه چشم دوخته است. NIO و XPeng مدت زیادی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی نفوذ کرده اند و اخیراً بزرگترین رقیب تسلا BYD نیز وارد میدان شده است و قصد دارد مجموعه کامل خودروهای الکتریکی خود را به بازار مشترک معرفی کند.