BYD به حاشیه سود ناخالص تسلا نزدیک می شود زیرا خودروهای برقی ارزان قیمت Seagull را به بازار عرضه می کند.
Seagull با باز شدن پیش فروش خود در یک بازه زمانی 24 ساعته 10000 پیش سفارش دریافت کرد که نشان می دهد مدل بسیار محبوبی برای BYD خواهد بود. شرکتی که وارن بافت در سال 2008 در آن سرمایه گذاری کرد، به تازگی رکورد 400 درصد رشد سود سال به سال را گزارش کرده است. بی وای دی در سه ماهه اول حدود 600 میلیون دلار درآمد داشت که بر روی بال های فروش خودروهای جدید انرژی خود که شامل خودروهای باطری و هیبریدی های پلاگین می شود، سود برد.
همچنین در بخش هایی که تسلا هنوز حضوری ندارد، مانند خودروهای برقی جمع و جور مقرون به صرفه برای بازار انبوه، در حال گسترش است، شکافی که تسلا قبل از عرضه نهایی مدل 2 در سال آینده پر نخواهد کرد. BYD به تازگی اولین خودروی برقی واقعاً مقرون به صرفه خود را برای کاربران انبوه به بازار عرضه کرده است – Seagull – که مدل برتر آن کمتر از 14000 دلار آمریکا قیمت دارد و در عین حال می تواند بیش از 200 مایل را با شارژ طی کند.
BYD، علیرغم ثبت حاشیه سود اندکی کمتر از بنر خودروهای برقی Q4، چشمانداز نسبتاً باثباتی و پیشبینی تهاجمی را گزارش کرد که ممکن است شاهد شکست تسلا در تعداد فروش خودروهای برقی در سال جاری باشد، به خصوص اگر Seagull به این شکل به فروش خود ادامه دهد.
بر اساس گزارش ها، Seagull که توسط سلول های ساختاری باتری تیغه ای خود BYD با شیمی LFP، مانند مدل پایه تسلا مدل 3 یا مدل Y طراحی شده است، ستاره نمایشگاه خودرو شانگهای بوده است که این هفته بسته شد. این موضوع در نمایشگاه خودرویی که به جای خودروهای گازسوز توسط خودروهای برقی عرضه میشود، چیزهای زیادی میگوید، جایی که خودروهای الکتریکی پرفورمنس مانند ET7 جدید NIO برای اولین بار معرفی شدند.
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 703 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021
دومین سازنده بزرگ خودروهای برقی جهان همچنان پا به پای تسلا می گذارد و برای ناوگان خودروهای اجاره ای و خریداران فردی به طور یکسان رقابت می کند. همانطور که ایلان ماسک چندی پیش اذعان داشت، با ناوگان متنوع تر خودروهای الکتریکی و فناوری باتری تیغه ای خود، BYD شاید قدرتمندترین رقیب مستقیم تسلا باشد.
حاشیه سود 17.86 درصدی BYD در سه ماهه گذشته در واقع به حاشیه سود ناخالص 19.3 درصدی تسلا در همان دوره ژانویه تا مارس نزدیک شده است، موفقیتی که در سال گذشته غیرقابل تصور بود. با این حال، تسلا جنگ قیمت خودروهای برقی را آغاز کرد، که دلیل اصلی عدم برآورد حاشیه سود بود که باعث سقوط سهام آن پس از گزارش سود شد.
دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانههای شخصی و کنسولها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.