گوردون مور یکی از بنیانگذاران اینتل در سن 94 سالگی درگذشت

برای این منظور، بومی سانفرانسیسکو با کمک های ارزشمند به فناوری ترانزیستورهای اولیه، از طریق تحقیق و تجربه کاری در مؤسساتی مانند آزمایشگاه فیزیک کاربردی جانز هاپکینز و نیمه هادی شاکلی، قبل از تأسیس اینتل با رابرت نویس، اعتبار دارد. در سال 1968.

دنیای نیمه هادی ممکن است آماده حرکت فراتر از قانون مور باشد یا نباشد. با این حال، بعید است صنعت تاثیر او را به این زودی فراموش کند. اینتل همچنین اکنون “رویاییبه عنوان یک بشردوست، به عنوان مثال، با تأسیس بنیاد گوردون و بتی مور با همسرش، که از او با 2 پسر و 4 نوه خود در سال های آخر زندگی خود زنده مانده است.

مور با تکیه بر تجربه قبلی در Fairchild Semiconductor، نقش های اصلی را در شرکت جدید خود ایفا کرد و در نهایت از سمت های مدیرعامل و رئیس بازنشسته شد. 1987 و 2006 به ترتیب. بر این اساس، مور به موفقیت شهاب سنگی شرکت در آن روزها مرتبط است – همه اینها با اصل نقل قول گسترده (یا پیش‌بینی، بهتر است) تعداد ترانزیستورها در هر تراشه که تقریباً هر 2 سال یک بار دو برابر می‌شود، که توسط دانشمند منتشر می‌شود، تقویت می‌شود. در سال 1957.

مدت کوتاهی پس از فارغ التحصیلی، یک نویسنده و ویراستار حرفه ای شدم. مدارک من در علوم زیست پزشکی است. با این حال، آنها به تجربه ای در زمینه بیوتکنولوژی منجر شدند که من را متقاعد کرد که پتانسیل آن برای متحول کردن سلامت، محیط زیست و زندگی ما به طور کلی. این به مرور زمان به یک علاقه همه جانبه به جنبه‌های بیشتر فناوری تبدیل شد: من هرگز نمی‌توانم به اندازه کافی در مورد جدیدترین وسایل الکترونیکی، ابزارها و نوآوری‌ها بنویسم. علایق دیگر من شامل تصویربرداری، نجوم، و پخش جریانی همه چیز است. اوه و قهوه


منبع: https://www.notebookcheck.net/Intel-co-founder-Gordon-Moore-passes-away-at-age-94.703858.0.html

دکترای گوردون ارل مور (1929-2023) از موسسه فناوری کالیفرنیا ممکن است در علم شیمی; با این حال، او متصور شد دنیایی که در آن “مانند رایانه های خانگی – یا حداقل پایانه های متصل به یک رایانه مرکزی – کنترل های خودکار برای اتومبیل ها و تجهیزات ارتباطی شخصی قابل حملt” رایج شد و تصمیم گرفت آن را به واقعیت تبدیل کند.

دیر اودونل
Deirdre O Donnell – نویسنده ارشد فناوری – 6145 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2018

با توجه به این نکته، Core i7-12700KF امروز در آمازون 15 درصد تخفیف دارد.