کیت رادار سخت‌افزار 4.0 تسلا از بین می‌رود زیرا مدل‌های HW4 بالاخره دستیار پارک را دریافت می‌کنند.

اسماً، مجموعه HW4 با دوربین‌های تسلا ویژن بیشتری عرضه می‌شود که حسگرهای سامسونگ را با وضوح بسیار بالاتر – 5 مگاپیکسل در مقابل 1.2 مگاپیکسل – نسبت به آنچه دارندگان تسلا در خودروهای HW3 دارند ارائه می‌دهند، اما این دوربین‌ها به مدل S/X متصل نیستند. علیرغم ادعای ایلان ماسک مبنی بر اینکه ویژگی Full Self-Driving می تواند با گزینه Tesla Vision فقط با دوربین، عملکرد خوبی داشته باشد، همچنین با یک کامپیوتر جدید و قدرتمندتر با زیرسیستم گرافیکی یکپارچه و همچنین یک رادار همراه است.

احتمال دیگر این است که تسلا قطعات Hardware 4.0 را در خودروهای جدید خود به روش همیشگی خود، به محض در دسترس قرار گرفتن و بدون سر و صدا قرار می دهد. این گاهی اوقات به این معنی است که نرم افزار هنوز باید به سخت افزار نصب شده برسد و اتومبیل های HW4 با بسیاری از ویژگی های کمک راننده مانند خلبان خودکار، کنترل کروز آگاه از ترافیک یا بتای کامل خودران راه اندازی شدند که هنوز فعال نشده اند.

تسلا نصب جدیدترین کیت رانندگی خودران Hardware 4.0 (HW4) خود را در مدل S و Model X آغاز کرد و اخیراً در حال تجهیز دسته‌های جدید مدل Y به آن دستگیر شد، اما ظاهراً بدون راداری که در مدل‌های گران‌تر وجود دارد.

با نگاهی به برد سیستم، مشخص می‌شود که چرا تسلا در محدوده دمایی خود هیچ شانسی نمی‌گیرد، زیرا از تراشه Xilinx Zynq 7020 FPGA قابل برنامه‌ریزی نسبتاً گران‌قیمتی بهره می‌برد. نگاهی دیگر به بسته تایید می کند که مجموعه HW4 با رادار نیز همراه است، در حالی که شماره FCC روی جعبه نشان می دهد که این یک “رادار غیر پالسی خودرو که در طیف 76-77 گیگاهرتز کار می کند و از 3 حالت سنجش پشتیبانی می کند.

با این حال، تمام این نوآوری‌های سخت‌افزاری به این معناست که HW4 را نمی‌توان به راحتی یا ارزان در خودروهای قدیمی‌تر HW3 تعبیه کرد، و کیت کامل رادار Hardware 4.0 اکنون برای نشان دادن دلیل آن پاره شده است. یک هیت سینک بسیار بزرگ وجود دارد که اتلاف گرما را تحمل می کند تا تراشه جدید با تحمل دمای پایین تر بتواند همانطور که در نظر گرفته شده است عمل کند.

البته، FSD و Autopilot اصلی‌ترین آنها هستند، اما حداقل تسلا به‌روزرسانی را منتشر کرد تا گزینه جدید Park Assist را به آنها ارائه دهد که قرار است جایگزین حسگرهای پارک اولتراسونیک تسلا شود تا 144 دلار در هر پاپ صرفه‌جویی کند. نیازی به گفتن نیست، اکنون بسیاری از مالکان می گویند که حسگرهای اولتراسونیک عملکرد بهتری داشتند و شاید رادار جدید بتواند به وظایف پارک کمک کند، حداقل در مورد محدودیت ها یا سایر موانع در نور کم.

اتصال دیواری 48A تسلا را با کابل 24 اینچی در آمازون دریافت کنید