چیلر چیست؟ انواع لیست قیمت کاربرد و نحوه عملکرد-بتا تهویه

به منظور تکمیل اطلاعات مشتریان عزیز، توضیحات جامع و تخصصی در ارتباط با خرید محصولات چیلر در زیر به تفصیل بیان شده است. 3- ارائه مستندات جهت اثبات اصالت قطعات خارجی استفاده شده در چیلر. چرا که کف طبقات باید به‌اندازه کافی مقاوم باشد تا بتواند وزن چیلر را تحمل کند. • محل نصب چیلر می‌بایست از قبل در موتورخانه پیش‌بینی‌شده باشد. لیست نمایندگان فروش چیلر هیوا صنعت…شروع عمليات پيش راه اندازي دستگاههاي hvac پروژه نيروگاه هنگام بندرعباس…فیلتر درایر…

چیلرها کاربردهای مختلفی در دستگاه‌های خنک‌کننده خانگی، تهویه مطبوع، تهویه صنعتی، نگهداری مواد غذایی، و صنایع شیمیایی دارند. در ادامه به توضیح چیلرهای جذبی و تراکمی، که هر کدام نیز دارای انواع مختلفی هستند، می‌پردازیم. تهویه مطبوع ماخ طراح و تولید کننده انواع چیلر و مینی چیلر تراکمی و نیز سایر دستگاه های سرمایشی و گرمایشی است. محصولات ما مطابق با استانداردهای روز صنعت تهویه و تبرید طراحی و ساخته شده و به طور مستقیم از کارخانه و با قیمت مناسب به فروش می رسند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کار چیلر ، اجزای چیلر تراکمی ، انواع چیلر و سایر دستگاه ها و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید.

ماده جاذب گازهای حاصل از تبخیر مبرد ( مانند آب ) در تبخیر کننده را جذب می نماید. جهت اطلاع از قیمت چیلر و خرید چیلر و راهنمایی بیشتر با شماره تلفن ها ی مندرج در سایت تماس بگیرید. نیاز به سرمایش و جذب گرما در فرآیندهای شیمیایی و فیزیکی در صنایع مختلف از جمله صنایع دارویی، شیمیایی و غذایی، نقش چیلر را در این نوع فرآیندها برجسته می‌سازد. چیلرهای صنعتی عمدتاً در طول سال کار می‌کنند و جهت افزایش عمر آنها نیاز به کنترل‌آلات و حفاظت‌های مضاعف‌تری است. از چیلر جهت سرمایش در تهویه مطبوع تابستانی در پروژه‌های مسکونی، تجاری – فرهنگی، هنری، تفریحی- ورزشی، سالن‌های تولید و اجلاس و مساجد بطور گسترده‌ای استفاده می‌شود. تابلو برق با توجه به نوع و کاربری و ظرفیت چیلر می‌تواند دارای اندازه و مشخصات و ویژگی‌های متفاوت باشد.

  • همانطور که گفته شد چيلرهای جذبی نیاز به یک منبع حرارتی برای تولید برودت دارند.
  • معمولا مدار آب در چیلرهای بزرگ تحمل فشار استاتیکی بیشتری را نسبت به مینی چیلر دارا هستند و این فشارهای مجاز در کاتالوگ دستگاه ها ارائه میشود .
  • چیلرها به عنوان مهمترین تجهیزات سرمایشی و تولید برودت بوده و از طریق فن کویل ها فضای داخلی را سرد نگه می دارد.
  • نکته جالب توجه این است که می توان از توان الکتریکی آزاد شده از چیلر، برای مصارف دیگر مانند روشنایی مشاعات نیز استفاده کرد.
دستگاه چیلر هواخنک در دو نوع تراکمی و جذبی به تولید می رسد و راندمان بی نظیری در سرمایش ایفا می‌کنند، این دستگاه 60 درصد از کل مصرف ساختمان‌های اداری، مسکونی و یا تجاری را تشکیل می‌دهد و مصرف بسیار پایینی دارد. در چیلرهای تراکمی ابتدا گاز به وسیله کمپرسور متراکم می شود و این گاز متراکم شده وارد کندانسور می گزدد. سپس این گاز توسط آب یا هوای محیط خنک شده و تبدیل به مایع می شود.

يک چيلر جذبی از چهار قسمت شامل کندانسور ، اواپراتور ، ابزوربر و ژنراتور تشکيل شده است. ابزوربر و اواپراتور در محفظه فشار پايين و کندانسور و ژنراتور در قسمت فشار بالا قرار دارد. يکی از پرکاربردترين مواد مورد استفاده به عنوان مبرد و جاذب، آب مقطر و محلول ليتيم برومايد است. چیلر جذبی آبگرم یا بخار گرمای مورد نیاز خود را از دیگ آبگرم و بخار باظرفیت مناسب مورد نیاز چیلر دریافت میکند.

بهمین علت، در ساخت چیلرهای صنعتی، بویژه در طراحی و تولید مبدل های حرارتیِ آن می بایست دقت ویژه ای سایت بتا تهویه لحاظ شود. استفاده از شیرهای انبساط الکترونیکی بجای شیرهای انبساط مکانیکی و بکارگیری سیستم و الگوریتم های کنترلیِ دقیق، از دیگر عوامل مؤثر در دستیابی به کمترین تلرانس ممکن هستند. چیلر های هوایی یا چیلر هواخنک ، از طریق بیرون راندن گرما در لوله های کندانسور، توسط فن ها، موجب خنک سازی می شوند.

به ویژه در مناطقی که مشکل تأمین آب وجود دارد چیلر تراکمی کاربرد بیشتری دارد زیرا چیلر هوایی بر خلاف چیلر آبی مصرف آب ندارد. آب سرد شده در این دستگاه به وسیله پمپ و اتصالات به واحدهای توزیع کننده مانند فن کویل ها یا دستگاه های هواساز فرستاده می شود. لوله های آب سرد به گونه ای ساخته شده اند که به دلیل عایق بندی خوب خود می توانند دمای آب خنک را ثابت نگه دارند. در واقع آب سرد چیلر در مداری بسته جریان دارد و راهی برای تبخیر ندارد.

چیلر هوا خنک سری APCY-H

در ادامه انواع چیلر بر اساس نوع کمپرسور آن‌ها توضیح داده خواهد شد. برای آشنایی با سیکل تبرید لازم است ابتدا بدانید که هر سیکل تبرید شامل چهار مرحله می باشد که از طریق این مراحل گرما را از ماده‌ای به ماده‌ی دیگر انتقال می‌دهد. برای روشن کردن چیلر ابتدا فن برج سپس پمپ فن کوئل و بعد از آن پمپ برج را روشن می‌کنیم. چیلر دستگاهی مستقل از دستگاه لیزر است و برای خنک کردن سورس و هد لیزر نقش بسیار مهمی دارد. همان گونه که اشاره کردیم، لیتیم برمید بیشترین کاربرد را به عنوان ماده جاذب در چیلرهای جاذب دارد. در سیکل های آمونیاک-آب، آب به عنوان ماده مبرد بوده و آمونیاک ماده جاذب می باشد.

چیلر جذبی دایرکت فایر یا شعله مستقیم گرمای مورد نیاز خود را از مشعل تعبیه شده روی دستگاه بصورت مستقیم می گیرد. و آبی که در آن سرد می شود برای خنک کردن محصولات، و تجهیزات به کار رفته در کارخانه استفاده می شود. به طور مثال چیلر صنعتی، در صنایعی همچون پلاستیک، ریخته گری، قالب سازی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع دارویی و … استفاده می‌شود.

مینی چیلر اینورتر “Gplus” جی پلاس 20تن مدل GSC-V60L1N1

چیلر چیست؟ انواع لیست قیمت کاربرد و نحوه عملکرد-بتا تهویه

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار