پایه‌های گشاد کفش داغ Canon باعث می‌شود کاربران به راه‌حل‌های DIY روی بیاورند زیرا سازنده دوربین به دلیل مشکل طولانی مدت از فراخوانی خودداری می‌کند.




منبع: https://www.notebookcheck.net/Loose-Canon-hot-shoe-mounts-see-users-turn-to-DIY-solutions-as-camera-maker-refuses-recall-for-long-running-issue.735809.0.html

شواهدی مانند این دادخواست Change.org وجود دارد که نشان می‌دهد این مشکل طولانی‌مدت سخت‌افزار گران‌قیمت Canon است، اما به نظر نمی‌رسد که Canon فراخوانی یا حتی پاسخ رسمی داده باشد.

برخی از کاربران نمی‌خواهند با زمان طولانی تعمیر و هزینه‌های تعمیرات خارج از گارانتی مقابله کنند @parkers_tiger در توییتر، اوضاع را به دست گرفتند و دوربین را به طور کامل پاره کردند تا به صفحه بالایی برسند و چهار پیچ کوچکی که کفش داغ را در جای خود نگه می‌دارند، سفت کنند.

در همین راستا، چندین ویدئوهای یوتیوب جزئیات مربوط به تعمیر DIY ظاهر شده است، و اگر تعداد بازدیدهای آنها چیزی باشد، بیش از تعداد انگشت شماری از کاربران Canon R5 و R6 وجود دارند که با مشکلات مشابهی روبرو هستند. در جایی که در طرح‌های قبلی کانن، بست‌ها از قسمت بیرونی دوربین از روی پایه کفش عبور می‌کردند، در طراحی جدید پیچ ​​از داخل نصب شده است و برای رفع مشکل، جداسازی کامل قطعات ضروری است.