وکیل مالیات بر ارث وکیل نادری 09124230952 | تکس مپ

قانون مالیات مستقیم 1394 در ماده17 این چنین بیان می دارد که میزان مالیات، نسبت به وراث طبقه اول که رابطه سببیت و نسبیت نزدیکتری با متوفی داشته اند کمتر از میزان پرداخت مالیات طبقات دوم و سوم خواهد بود که مطابق تبصره 2 ماده فوق الذکر این میزان به ترتیب دو و چهار برابر خواهد بود. به عنوان وکیل پایه یک دادگستری که در حوزه‌های مختلف مالی وکالت می پذیرد یک وکیل مالیات بر ارث تمام عیار و کاملاً متخصص می باشد که تمام افراد می توانند از خدمات این وکیل استفاده داشته باشند و مشکلات مالیات بر ارث را به بهترین شکل ممکن حل کنند. وکیل مالیات بر ارث می تواند از همان ابتدای پرونده در کنار موکل خود حضور داشته باشد و به او کمک کند تا در هر مرحله از جریان پرونده موفقیت های بیشتری کسب کند. مشکلات و مسائل زیادی ممکن است در زمان دریافت ارث در بحث مالیات برای شما ایجاد شود.

لایحه درخواست آزادی مشروط برای حبس بیشتر از ۱۰ سال

بسیاری از قوانین مالیات بر ارث در سالهای اخیر دچار تغییر شده اند که آگاهی از این تغییرات می تواند منجر به کاهش هزینه ها برای ارباب رجوع شود. برای اینکه بتوان در راستای کاهش هزینه های مالیاتی و بخصوص در مورد ارث و میراث اقدامی کرد باید قوانین را کامل بدانید و تا بهترین نتیجه را بگیرید. برای این امر توصیه داشتن و گرفتن یک وکیل خوب و خبره مالیات بر ارث توصیه می شود و البته با خواندن این مقاله جامع ، به آگاهی های فراوانی در این مورد دست پیدا می کنید.

آخرین مقالات حقوقی

مالیات بر ارث به حقوق حاصل از بازنشستگی یا درآمد شغلی، انواع بیمه و … وارد نمی شود. اساسا دولت در این موارد مالیات خود را پیش از واریز به حساب برداشت می کند و نگرانی بابت این موضوع ندارد. اموال منقولی و اساسیه ای که در بیت محل سکونت متوفی وجود داشته باشد. وقتی که جریان مالیات بر ارث پیش می آید بسیاری از افراد اصلا اطلاعی از جریان ندارند، در چنین حالتی وکیل مالیات بر ارث می تواند تمامی اطلاعات لازم در مورد این حق قانونی را به موکلان خود ارائه دهد و به انها کمک کند تا عملکرد مناسبی از خود نشان دهند.

مشاوره مالیات اشخاصی که صاحب فن هستند راهگشای مؤدیان مالیاتی ارث است و مسیر رسیدن به ارث را کوتاه‌تر و هموارتر می‌کند. ج) واجبات مالی و عبادی در حدود قواعد شرعی با ارائه تأیيدیه و تسویه از مراجع مربوطه و همچنين هزینه های کفن و دفن در حدود عرف و روال. 2- اموالی که برای وزارتخانه ‌ها، موسسات دولتی و دستگاه‌ هایی که بودجه آنها توسط دولت تامین می ‌شود؛ معاف از مالیات خواهد بود. درخواست تقسیم به صورت کتبی که مشمل بر نام و مشخصات متوفی و ورثه و اشخاص دیگری که ترکه باید بین آن ها تقسیم شود می باشد. در صورت تعدد ورثه هر یک از آن ها می توانند از دادگاه در خواست تقسیم سهم خود را از سهم سایرین بخواهد و نسبت به درخواست تقسیم ترکه مرور زمان جاری نمی باشد و کسانی که ذینفع هستند همه وقت می توانند درخواست تقسیم را درخواست نمایند.

  • در صورتی که تنها قصد اعطای وکالت به وکیل مالیات بر ارث دارید با گروه وکلای بزرگمهر تماس بگیرید تا کارشناسان ما جهت تنظیم وقت جلسه شما با وکیل متخصص در زمینه پرونده شما، اقدام نمایند.
  • این که هر کدام از این موال چه مالیاتی دارند و باید چه میزان پرداخت شود را می توان از یک وکیل مالیات بر ارث خبره سوال کرد.
  • با توجه به اینکه قانون ارث ایران مبتنی بر قوانین شرعی است، آگاهی از آن به تخصص خاصی نیاز دارد و درک این قوانین ممکن است برای افراد عادی سخت باشد.
  • و پس از آن جهت محاسبه و پرداخت مالیات بر ارث به اداره دارایی مراجعه نمایند.
وکیل مالیات بر ارث وکیل نادری 09124230952 | تکس مپ

بنابراین چنانچه تاریخ فوت متوفی مربوط به سال 1394 یا قبل از آن باشد، مالیات ورثه بر اساس قانون قدیم محاسبه می‌شود. همچنین اگر تاریخ فوت در سال 1395 یا بعد از آن باشد، مالیات مربوطه مطابق قانون جدید به وراث تعلق می‌گیرد. به قانونی که از سال 1395 تا کنون اجرا می‌شود، قانون جدید مالیات بر ارث می گویند که به طور کامل در این مقاله شرح داده‌ایم. موضوع مهمی که وجود دارد، آن است که چون در ارث به واسطه فوت متوفی انتقال مالکیت اموال وی به وراث صورت می‌گیرد، و از آنجاییکه هرگونه نقل و انتقالی مستلزم پرداخت مالیات مربوط به خود می‌باشد، پس در اینجا نیز می‌بایست مالیات این نقل صورت‌گرفته نیز پرداخت گردد. و همانگونه که بالاتر گفته‌شد این مالیات براساس اظهارنامه‌ای که توسط وراث یا یکی از آنها یا وکیل آنها، تسلیم اداره دارایی مربوطه می‌شود، مورد رسیدگی قرارگرفته و قبوض آن صادر میشود. البته در صورتی که تاریخ فوت متوفی به قبل از سال 1395 مربوط باشد مالیات بر ارث بر مبنای قوانین قبل از آن محاسبه می شود.

مدارک لازم برای دریافت گواهی مالیاتی