نقد و بررسی Asus ROG Zephyrus G14 – لپ تاپ گیمینگ فشرده با AMD Zen4 Phoenix و RTX 4090

ما در حال حاضر مشتاقیم تا ببینیم رقبایی مانند Razer Blade 14، Alienware x14 و Acer Predator Triton 300 SE می‌توانند به این روند ادامه دهند یا خیر. در حال حاضر، ROG Zephyrus G14 جدید واقعاً هیچ رقیبی در بخش گیمینگ 14 اینچی ندارد.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Asus-ROG-Zephyrus-G14-Review-Compact-Gaming-Laptop-with-AMD-Zen4-Phoenix-RTX-4090.711986.0.html

حداکثر عملکرد در یک نوت بوک 14 اینچی: به لطف لپ تاپ Ryzen 9 7940HS و GeForce RTX 4090، ROG Zephyrus G14 جدید اجزای بسیار قدرتمندی را در یک شاسی جمع و جور 14 اینچی ارائه می دهد. عملکرد کلی عالی است و شما همچنین یک پنل مینی ال ای دی 165 هرتزی عالی دریافت می کنید. تقریباً بسته کاملی است اگر بتوانید آن را بپردازید.

این سطح از عملکرد بدیهی است که باید خنک شود. دمای سطح به خوبی کنترل می شود، اما فن ها به خصوص در حالت توربو صدای بلندی دارند. با توجه به عملکرد، با این حال، ما هنوز فکر می کنیم که نتایج کاملاً خوب است. پروفیل های برق نیز تعادل خوبی را ارائه می دهند و در صورت تمایل صدای فن را قطع می کنند. زمان اجرای باتری فقط متوسط ​​است و عملکرد باتری کاهش می یابد، اما این تقریباً تمام انتقادی است که ما داریم.

لپ تاپ GeForce RTX 4090 انویدیا تا 125 وات (~ 100-110 وات در حین بازی) کار می کند و با عملکرد سریع ترین نسخه ها مطابقت ندارد، اما آنها معمولاً برای لپ تاپ های بازی بسیار بزرگتر رزرو می شوند. CPU Zen4 نیز در بارهای کاری ترکیبی کند می شود، اما این صرفاً نتیجه شاسی جمع و جور است. این کمی بر عملکرد بازی 1080p تأثیر می گذارد، اما شما همچنان می توانید تمام عناوین مدرن را به آرامی با وضوح QHD اصلی پخش کنید.

با این حال، ne ROG G14 یک دستگاه ارزان قیمت با قیمت 4000 یورو نیست. SKU های کوچکتر نسبت قیمت به عملکرد بهتری را ارائه می دهند، اما باید در نظر داشته باشید که هر دو SKU RTX 4090 و RTX 4080 نمی توانند از پتانسیل کامل پردازنده های گرافیکی در مقایسه با لپ تاپ های بازی بزرگتر با محدودیت 175 وات TGP استفاده کنند. وضعیت برای لپ‌تاپ RTX 4070 و پایین‌تر متفاوت است، زیرا این پردازنده‌های گرافیکی تنها تا 105 وات در طول بازی مصرف می‌کنند (مستقل از ادعای TGP توسط سازندگان).

پنل Mini-LED تقریباً از هر نظر عملکرد قانع‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد، حتی اگر MacBook Pro 14 همچنان مقادیر روشنایی بالاتری ارائه می‌دهد. این پنل برای بازی بسیار خوب عمل می کند و پروفایل های رنگی موجود رنگ های بسیار دقیقی را ارائه می دهند. همچنین می‌توانید هنگام ویرایش عکس‌ها، نور چند ناحیه‌ای را به نور تک منطقه تغییر دهید.

ایسوس عملکرد ROG Zephyrus G14 جدید 2023 را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و یک نوت بوک بسیار قدرتمند 14 اینچی با عملکرد فراوان برای گیمرها و سازندگان محتوا ارائه می دهد. شاسی با کیفیت بالا نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است، اما اکنون به جدیدترین و بهترین های AMD و همچنین Nvidia مجهز شده است.

AMD Ryzen 9 7940HS جدید نیز تاثیر اولیه خوبی بر جای می گذارد. AMD موفق شد عملکرد تک هسته‌ای را بهبود بخشد و CPU 9 هسته‌ای می‌تواند با CPUهای مدرن اینتل در تست‌های چند هسته‌ای رقابت کند، حتی اگر انرژی بیشتری مصرف کنند. به زودی تجزیه و تحلیل عمیقی از CPU جدید و Radeon 780M iGPU (شامل اندازه‌گیری‌های کارایی) خواهیم داشت.