نشت Intel Panther Lake و Beast Lake تا 40 درصد عملکرد تک هسته‌ای بیشتر را در مقایسه با Arrow Lake برای هسته‌های قبلی و فوق‌العاده بزرگ برای هسته‌های دوم نشان می‌دهد.

اینتل Beast Lake

من فواد هستم، یک همکار در حوزه فناوری. به عنوان یک علاقه مند به فناوری، رابطه من با فناوری به سال های کودکی من برمی گردد. دریافت اولین رایانه شخصی اینتل پنتیوم 4 من شروع سفری بود که در نهایت مرا به Notebookcheck آورد. در نهایت، من از سال 2018 برای رسانه های فناوری می نویسم. از پروژه های کوچک بی نام گرفته تا رهبران صنعت، با تعدادی از نشریات فناوری کار کرده ام.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Intel-Panther-Lake-and-Beast-Lake-leak-suggests-up-to-40-more-single-core-performance-vs-Arrow-Lake-for-former-and-Extra-Big-cores-for-latter.723244.0.html

افشاگر همچنین گزارش می دهد که اینتل چندین پروژه را انجام می دهد و منابع را مجدداً توزیع می کند تا مطمئن شود ARL از CPU های AMD Ryzen در همه معیارها شکست می دهد و اطمینان حاصل می کند که Panther Lake نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

فواد مرتضی
فواد مرتضی – نویسنده فنی – 450 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

قبل از اینکه به بحث در مورد نشت بپردازیم، مهم است که به یاد داشته باشیم که دریاچه پلنگ و دریاچه هیولا، اگر واقعی باشند، به طور بالقوه سال ها تا انتشار فاصله دارند. بنابراین، اطلاعات MLID بسیار زود است و باید با یک دانه نمک دریافت شود.

دریاچه پلنگ اینتل

تام پیشنهاد می کند که اینتل در حال حاضر در حال برنامه ریزی برای عرضه تراشه های Panther Lake در اواخر سال 2025 برای LGA1851، همان پلتفرم Arrow Lake است. جالب اینجاست که افشاکننده ادعا می‌کند که دریاچه پلنگ تقریباً به دلیل افزایش ظاهراً اندک IPC حدود 10٪ در مقایسه با Arrow Lake در شبیه‌سازی‌ها لغو شده است، اما به لطف ظهور هسته‌های P “Cougar Cove” برای 40 هسته (8 P -cores + 32 E-core) CPU PNL، انتظار می‌رود که Panther Lake نسبت به پردازنده 40 هسته‌ای ARL در برنامه‌های تک رشته‌ای 30 تا 40 درصد و در برنامه‌های چند رشته‌ای 15 تا 20 درصد عملکرد بهتری داشته باشد.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، این اطلاعات بسیار اولیه است و مدتی طول می کشد تا اینتل به طور رسمی از معماری پردازنده های آینده خود رونمایی کند. بنابراین، احتیاط کنید و نشت MLID را نهایی نکنید.