نشتی فلز مایع در حالت ایستاده پلی استیشن 5 یک مورد نگران کننده گم شدن در ترجمه است

به تازگی، @68logic توییت کرد که قرار دادن PS5 در حالت عمودی می تواند به کنسول آسیب دائمی برساند. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که رابط فلزی مایع مورد استفاده در APU سفارشی AMD می‌تواند در صورتی که کنسول برای مدت طولانی ایستاده باشد، بریزد که بر خنک‌سازی تأثیر می‌گذارد.

وایدیاناتان سوبرامانیام

@68logic یکی از اعضای صحنه PS5 فرانسوی است که تعمیرگاه سخت افزار خود را دارد. این واقعیت به طور مستقل توسط بن مونتانا، صاحب تعمیرگاه تخصصی نیز تأیید شده است ILoveMyConsole در فرانسه. این مشکل احتمالاً زمانی اتفاق می‌افتد که مهر و موم بین APU و هیت سینک آنقدر محکم نباشد که منجر به نشت فلز مایع می‌شود. این واقعاً هشدار دهنده است زیرا فلز مایع رسانا است و در صورت تماس با سایر اجزای مادربرد می تواند باعث اتصال کوتاه شود. یوتیوبر TheCod3r همچنین مشاهده فلز مایع مایع در یکی از ویدئوهای خود را تایید کرد.

میلیون ها بازیکن از PS5 به صورت عمودی استفاده می کنند، بنابراین بدیهی است که این یافته منجر به نوعی ناهنجاری شد. با این حال، این یکی از آن PSA هایی است که به معنای واقعی کلمه در ترجمه گم شده است. این یافته ها برای اولین بار توسط سایت علاقه مندان به PS5 گزارش شد ولو اما بعداً با استناد به یک ترجمه اشتباه پس گرفته شد.

هر دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X/S را می توان به صورت عمودی یا افقی قرار داد اما کشف اخیر توسط @68logic در توییتر زنگ لحظه ای را به صدا درآورد.

این سایت معتقد است که یافته ها خود واقعی هستند، اما این به دلیل قرارگیری عمودی یا عملکرد عادی خود کنسول ها نیست. این تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که PS5 برای تعمیرات جدا شده باشد و هیت سینک متصل به APU جابجا شده باشد و مانعی که سونی برای جلوگیری از ریختن مایع در آن قرار داده است، بشکند.