مهندس پردازنده‌های گرافیکی اینتل، نسل پردازنده‌های Panther Lake با پردازنده‌های گرافیکی Xe3-LPG را فاش کرد

همانطور که توسط کاربر توییتر harukaze5719 مشاهده شد، پروفایل LinkedIn یک مهندس پردازنده گرافیکی اینتل اشاره می‌کند که نسل سوم پردازنده‌های گرافیکی Arc با اسم رمز Celestial توسط پردازنده‌های Panther Lake که پردازنده گرافیکی Xe3-LPG را ادغام می‌کنند، دنبال می‌شوند. ظاهراً اینتل ایده‌های نامی ندارد و در حال بازیافت برخی از تغییرات قدیمی‌تر است. شاید طرفداران اینتل به یاد داشته باشند که مینی رایانه های شخصی NUC 11 با اسم رمز Panther Canyon بودند.

اینتل ماه گذشته فاش کرد که تکرارهای آتی پردازنده‌های گرافیکی Xe، بخش‌بندی را کاهش می‌دهند و فقط از iGPUهای LPG و dGPUهای HPG استفاده می‌کنند. بنابراین دریاچه پلنگ معماری Xe3-LPG را که نسخه کوچک شده Celestial Xe3-HPG است یکپارچه می کند. علاوه بر این، ما می دانیم که تراشه های Lunar Lake به طور خاص برای لپ تاپ های فوق باریک طراحی شده اند، بنابراین Panther Lake ممکن است بخش دسکتاپ را هدف قرار دهد.

.170



منبع: https://www.notebookcheck.net/Intel-GPU-engineer-leaks-Panther-Lake-processor-generation-with-Xe3-LPG-GPUs.699383.0.htmlبوگدان سولکا

بوگدان سولکا – نویسنده ارشد فناوری – 1963 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2017

زیر 300 USD/Euro، زیر 500 USD/Euro، 1000 USD/Euro، برای دانشجویان دانشگاه، بهترین نمایشگرها

علاوه بر پردازنده‌های Lunar Lake که در سال 2024 راه‌اندازی می‌شوند، ظاهراً اینتل در حال برنامه‌ریزی نسل شانزدهم Core با اسم رمز Panther Lake است، حداقل بر اساس مشخصات LinkedIn یک مهندس GPU اینتل. Panther Lake همچنین iGPU های Xe3-LPG را که نسخه های کوچک شده dGPU های Arc Celestial هستند یکپارچه می کند.

اینتل قبلاً برنامه‌های خود را برای نسخه‌های پردازنده‌های آینده تا معماری Lunar Lake (نسل پانزدهم) فاش کرده است که انتظار می‌رود در سال 2024 در دسترس باشد. به احتمال زیاد حتی پس از آن سال نیز برنامه‌های روشنی وجود دارد، اما این اطلاعات هنوز به طور رسمی فاش نشده است. با این حال، به نظر می رسد که یک مهندس غیور GPU اینتل ممکن است نه تنها نام معماری نسل شانزدهم، بلکه برخی از جزئیات معماری iGPU مرتبط با آن را نیز فاش کرده باشد.

10 لپ تاپ برتر
چند رسانه ای، چند رسانه ای بودجه، بازی، بازی اقتصادی، بازی سبک، کسب و کار، دفتر بودجه، ایستگاه کاری، زیر نوت بوک، اولترابوک، کروم بوک

10 گوشی برتر
گوشی‌های هوشمند، فبلت‌ها، ≤6 اینچی، گوشی‌های هوشمند دوربین