معرفی بهترین نویسندگان داستان های تاریخی و آشنایی با آثار آنها دینو

ریش سفیدان سه تیره آریایی در فصل رویش شقایق های سرخ ، دیاکو نخستین فرمانروای ایران را برگزیدند . کریمخان زند پادشاه ایران پس از شکار در نزدیکی تخت جمشید اردو زد . چند روز پیش فیلم THE GREAT ALEXANDER رو دیدم.فیلمی که سعی کرده بود زندگی یکی از نامدارترین مردان تاریخ ،اسکندر مقدونی را به تصویر بکشد. شکّی نیست که بخش مهمّی از زندگی اسکندر مربوط به یونان باستان و به ویژه ازدواج وی با رکسانا دختری ایرانی مربوط می شود.

در این هنگام جوانى که به کارهاى زشت و ناروا مشهور بود از آن‏جا گذشت. ذغال‌فروش فکر کرد اگر بگوید شاه را در جهنم دیده که ممکن است دستور قتلش صادر شود، اگر هم بگوید که ندیدم که حق مطلب را اداء نکرده است. ناصرالدین شاه در بازدید از اصفهان با کالسکه سلطنتی از میدان کهنه عبور می‌کرد که چشمش به ذغال‌فروشی افتاد. دو فرشته مسافر، برای گذراندن شب، در خانه یک خانواده ثروتمند فرود آمدند.

کتاب صوتی آنا کارنینا

معرفی بهترین نویسندگان داستان های تاریخی و آشنایی با آثار آنها دینو

نادر ابراهیمی نیمی از عمر خود را صرف نوشتن این رمان ۷ جلدی کرده است. پس از کمی‌مذاکره، فرمانده دشمن به خاطر رعایت آیین جوانمردی و بر اساس قول شرف، موافقت می‌کند که هر یک از زنان در بند، گرانبها ترین دارایی خود را نیز از قلعه خارج کند به شرطی که به تنهایی قادر به حمل آن باشد. او اضافه کرد که سال های سال است دولت انگلستان در سرزمین ما خیمه زده و کم کم یادشان رفته که جایشان این جا نیست و ایران سرزمین آبا و اجدادی ماست نه سرزمین آنان … سکوتی عمیق فضای دادگاه را احاطه کرده بود و دکتر مصدق بعد از پایان سخنانش کمی سکوت کرد و آرام بلند شد و به روی صندلی خویش قرار گرفت.

پس از طی یک دوره افسردگی و ناامیدی، تدریجا ذهنیت و جهان‌بینی شخص اول این رمان تاریخی ، دستخوش تغییر و تحول می‌شود. کتاب نجیب‌زاده‌ای در مسکو، توانسته به لیست کتاب‌های پرفروش روزنامه نیویورک تایمز راه یابد و نامزد کسب جایزه بهترین رمان تاریخی گودریدز سال ۲۰۱۶ شود. آرتور، به خانواده‌ای اشرافی تعلق دارد که ثروتش را از دست داده، اما شهرتش را نه. جورج فرزند کشیش بخشی در مرکز انگلستان است و تبارش به پارسیان هند می‌رسد.

هر چوبی که بر نمد کوبیده می‌شد برای او ضربه‌ای بود که در نظرش سم را مهلک‌تر می‌کرد. تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت آوای همراه هوشمند هزاردستان (فروشگاه برنامه‌های موبایلی اندروید بازار) است. که جواب بابک به افشین (اپچینگ ترک) از سرداران مزدور ترک در دستگاه عباسی در زمان دستگیری را نقل می کند که شاید جواب پان ترکیستها باشد. پیل را با حنا رنگ کردند و نقش و نگار برآن زدند؛ و بابک را در رختی زنانه و بسیارزننده و تحقیرکننده برآن نشاندند و درشهر به گردش درآوردند.

روایت او در این کتاب، متأثر از دیده‌ها و تجربیاتش در این دوران است. نادر ابراهیمی، برای این رمان، عنوان «نویسنده برگزیده ادبیات داستانی ۲۰ سال بعد از انقلاب» را به خود اختصاص داد. او بر اساس همین رمان یک سریال تلویزیونی در سال ۱۳۵۳ ساخت. داستان های تاریخی یک ژانر ادبی است که در آن داستان در محیطی واقع می شود که در گذشته واقع شده است. اگرچه این اصطلاح معمولاً به عنوان مترادف رمان تاریخی استفاده می شود ، اما می تواند برای انواع دیگر روایت ها ، از جمله تئاتر ، اپرا ، سینما و تلویزیون و همچنین بازی های ویدئویی و رمان های گرافیکی نیز استفاده شود .

نامه تاریخی امیر کبیر به ناصرالدین شاه

آموزنده از این نظر که هم‌زمان با خواندن داستانی جذاب، بر اطلاعات و دانسته‌های تاریخی ما اضافه می‌کند. بدیهی است که تصویرسازی و مهارت نویسنده نقش مهمی در خلق حال‌وهوای یک دوره تاریخی خاص و جذابیت بخشیدن به روند داستان دارد. در ادامه برخی از بهترین رمان های تاریخی ایران را که جذابیتی مثال‌زدنی دارند، به شما معرفی می‌کنیم. او اولین کتاب خود را در سال 1999 با عنوان موسسه منتشر کرد. محبوب‌ترین اثر او راه آهن زیرزمینی است که در سال 2016 منتشر شد.

صلیب شکسته پیش از اینکه نماد نیروهای نازی باشد، به مدت ۳ هزار سال به عنوان نماد خوش شانسی مورد استفاده قرار روایت تاریخی می گرفته. هنرمند و تصویرساز فرانسوی در سال ۱۹۲۴ در یکی از طرح های خود آینده تکنولوژی و پیشرفت بشر را پیش بینی کرده بود. برقراری تماس تصویری در آن زمان رویای انسان ها بوده و اکنون به صورت گسترده در اختیار ما قرار دارد. اگر طرفدار مهران مدیری و سریال‌هایش هستید، حتما نام سریال قهوه تلخ او را شنیده‌اید و شاید هم آن را دیده‌اید. خیلی‌ها ایده اصلی قهوه تلخ را برگرفته از همین کتاب می دانستند.

  • زمانی که صفویان به قدرت می‌رسند و کشور در آرامش به سر می‌برد، حکومت‌هایی که در همسایگی کشور هستند (مانند ازبک‌ها و عثمانی‌ها و روس‌ها) همگی به‌دنبال کشورگشایی و تجزیه ایران هستند.
  • آهنگری شمشیر بسیار زیبا تقدیم شاپور پادشاه ساسانی نمود .
  • پیل را با حنا رنگ کردند و نقش و نگار برآن زدند؛ و بابک را در رختی زنانه و بسیارزننده و تحقیرکننده برآن نشاندند و درشهر به گردش درآوردند.
  • مرد ذغال‌فروش فقط یک شلوارک به پا داشت و مشغول جدا کردن ذغال از خاکه ذغال‌ها بود و در نتیجه گرد ذغال با بدن عرق کرده و عریان او منظره وحشتناکی را بوجود آورده بود.

او و نزدیکانش نمادی از روشنفکران و تحصیلکرده‌های زمان قاجارند که به‌دنبال بهبود اوضاع مملکت هستند. ۸ سال جنگ تحمیلی یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین رویدادهای تاریخ معاصر کشورمان است. این جنگ مانند همه جنگ‌ها پر از داستان‌هایی با مفاهیم خشونت، ترس، مرگ و آوارگی آدم‌ها است. در این دو جلد، بُعد تاریخی کتاب بیشتر نمود پیدا می‌کند. شرح مبارزات سیاسی و تلاش برای رهایی مردم از ظلم، در این بخش از کتاب، متأثر از فعالیت‌های سیاسی نویسنده در زمان قبل از انقلاب است. بازه زمانی‌ای که رمان در آن اتفاق می‌افتد، از اواخر دوره قاجار تا پهلوی دوم است.

کتاب دختری که رهایش کردی

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار