مرکز توسعه مهارت های مهندسی دانشکده مهندسی صنایع | brassonline

انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن با هدف بالا بردن سطح علمی فعالین حوزه تحقیق و توسعه و آشنایی با بروزترین علوم کاربری بخش پژوهشی و فناوری در راستای کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی بجهت اخذ پروانه تحقیق و توسعه اقدام به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی کارخانه ی شهرک صنعتی نموده است. مرکز پژوهشی نفت و گاز دانشگاه خلیج فارس در آبان 1395 با هدف جهت دهی پژوهش های دانشگاهی به نوآوری، حل مساله های صنعت، ارائه راه حل های فناورانه، کاربردی ساختن پایان نامه های تحصیلات تکمیلی، ایجاد زیرساختهای علمی، فنی، مشاوره ای به جامعه پیرامون، موافقت اصولی تاسیس را برای دو گروه پژوهشی انرژی و محیط زیست و فراوری، تبدیل و انتقال از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کرد. این مرکز هم‌اکنون با 19 پژوهشگر از اعضای هیأت علمی دانشگاه خلیج فارس در حال فعالیت است.

  • سایت ساختمان شامل آخرین اخبار، گزارش و دستاوردهای صنعتی نانو مرتبط با صنعت ساختمان است.
  • در شرایط بحران و زمانیکه شرکت در مسیر ورود به دره قرار دارد این بخش تحقیق و توسعه است که با چشم تیزبین میتواند با بهره گیری از تخصص و دانش نوآوری روح تازه ای بر کالبد شرکت بدمد.
  • • ادغام موسسه‌ی مطالعات و بهره‌وری منابع انسانی در سازمان مدیریت صنعتی در سال ۱۳۸۲.
  • مرکز توسعه نانوکامپوزیت، رنگ و رزین شامل آخرین اخبار، گزارش و دستاوردهای صنعتی در زمینه تجهیزات، محصولات و کاربردهای نانوکامپوزیت، رنگ و رزین مورد استفاده در صنعت است.
  • مرکز توسعه صنعتی پلاسمای سرد شامل آخرین اخبار، گزارش و دستاوردهای صنعتی در زمینه کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنعت است.

شرکت قشم ولتاژ در همایش مهارت آموزی و توسعه اشتغال در صنایع و صنوف که روز پنجم مرداد سال جاری برگزار شد به عنوان مرکز آموزش جوار کارگاهی برتر معرفی و لوح تقدیر دریافت کرد… در این جلسه در مورد جشنواره تجلیل از پیشگامان تحقیق و توسعه صحبت شد و هماهنگی های نهایی این جشنواره انجام شد. در تاریخ 15 اسفند سال 1401 حکم مدیر امور آموزش و پژوهش خانه صنعت، معدن و تجارت استان به جناب آقی مهندس حمیدرضا مزاریان، توسط هیات مدیره صمت اعطا… • از سال ۱۳۸۸ نیز، با هدف روزآمدشدن دانشِ دانش‌آموختگان، همکاران سازمان در دوره‌های جدید تخصصی (Post-MBA و Post-DBA و Post-Doc) حضور یافتند که در گرایش‌های مختلف ارائه می‌شد. کلینیک مشاوره فضایی در محیط مجازی برای فعالان متقاضی اخذ اطلاعات و مشاوره بازرگانی ایجاد نموده است که میتوانند با استفاده از آن نسبت به طرح سوال اقدام کنند و در نهایت جهت مشاوره حضوری با کارشناسان خبره مرکز درخواست آنلاین ارسال نمایند. دومین جشنواره تجلیل از پیشگامان تحقیق و توسعه، توسط انجمن مراکز تحقیق و توسعه خراسان در دهم اسفند ماه سال 1401 برگزار خواهد شد.

نقش فناوری نانو در تبدیل آجر به باتری

مرکز نوآوری دلتا، با همکاری دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسط شرکت توسعه فناوری و نوآوری بایاتک از ابتدای آبان 1400 به بهره برداری رسید. • سازمان مدیریت صنعتی در این دهه نیز برای توسعه‌ی ظرفیت کارشناسی مشاوره‌ای و پژوهشی خود، طی یک فرآیند حرفه‌ایِ گزینش و مصاحبه، به جذب بیش از سی نفر نیروهای جوان و زبده‌ی کشور پرداخت. این افراد، پس از گذراندن فرآیند دشوار انتخاب و ارزیابی، به‌صورت تمام‌وقت و با عنوان «طرح تجهیز یک» در سازمان جذب شدند. ایشان به‌صورت کارآموزی و کارورزی در یک دوره‌ی آموزشی دوساله‌ی مستمر تخصصی-حرفه‌ای (ام.بی.اِی. و مشاوره) حضور یافتند و پس از یک‌سال کارِ کمک‌کارشناسی به استخدام رسمی سازمان در آمدند. امروز، سازمان مدیریت صنعتی توانسته تا، ضمن آموزش ده‌ها هزار نفر از مدیران کشور و کمک به افزایش مهارت فنی و علمی ایشان، فرصتی ایجاد کند تا سازمان‌های دولتی و غیردولتی از ظرفیت‌های پژوهشی و مشاوره‌ایِ سازمان بهره بگیرند و سطح علمی، توانایی و مأموریت‌های محول‌شده به خود را ارتقا بخشند. افزون‌براین، سازمان مدیریت صنعتی همواره کوشیده است با معرفی موضوعات و مباحث جدید و متنوع مدیریتیِ دنیا گام‌های مؤثری در بهبود و توسعه‌ی مدیریت و رهبری سازمان‌ها بردارد.

این جشنواره طی سال‌های فعالیت خود تعداد قابل توجهی از نخبگان را در حوزه‌های مختلف دانش و فناوری به جامعه علمی کشور معرفی نموده است. • از سال ۱۳۸۳ تعدادی در دوره‌های دکترای تخصصی که با همکاری دانشگاه بوردوی فرانسه و سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شد شرکت کردند. هدف این کنفرانس ــ که مهم‌ترین رویداد علمی این حوزه در کشور است ــ فرهنگ‌سازی برای ارتقای جایگاه مدیریت منابع انسانی در سازمان‌ها و بنگاه‌های ایرانی و فراهم‌کردن زمینه‌ای برای شکوفایی سرمایه‌های انسانی است. در خلال این کنفرانس، سازمان سلسله‌همایش‌های «عرصه‌ی یادگیری مدیران منابع انسانی» برگزار کرده است تا به طرح مباحث نظری و ارائه‌ی تجارب موفق شرکت‌ها و سازمان‌ها در استان‌های مختلف کمک شود. • در سال ۱۳۷۷، سازمان مدیریت صنعتی، در راستای رسالتی که در توسعه‌ی ظرفیت مدیریت کشور دارد، با حمایت‌های مالی و معنوی خود در تأسیس «انجمن مشاوران مدیریت ایران» نقش به‌سزایی ایفا کرد.

نشانی آزمایشگاه :

یكی از فعالیت‌های اصلی كه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در راستای ماموریت حمایت از فناوران و نوآوران كشور دنبال نموده است توسعه، ترویج و الگودهی فرایندهای مرتبط با مباحث مالکیت فکری و همچنین پشتیبانی مادی و معنوی از مخترعین کشور در امر ثبت اختراعات است. بر همین اساس سامانه ملی ارزیابی اختراعات و نوآوری‌ها با هدف تسریع و ارتقاء كیفیت فرایندهای ارزیابی اظهارنامه های ثبت اختراع و همچنین اعتبارسنجی اختراعات ثبت شده ایجاد شده است. • با تمام‌شدن جنگ تحمیلی و شروع دوران سازندگی، سازمان مدیریت صنعتی نقشی ملی در هموارسازی «مسیر مدیریت علمی در کشور» و «آشناسازی مدیران اجرایی کشور با مفاهیم و روش‌های کاربردی و بهره‌گیری از دانش مدیریت» داشته است. این مهم از طریق ایفای نقش در «اجرای پژوه‌های توسعه صنعتی»، «تبیین نیازهای مدیریت علمی کشور» و «تأمین این نیازها با ترویج رویکردهای نوین مدیریت»، «آموزش حرفه‌ای و کاربردی مدیران» و هم‌چنین «ارائه‌ی خدمات چندبعدی، پیچیده و مجموعه‌ای» در راه‌اندازی کارخانجات صنعتی کشور محقق شده است. سایت صنعت حمل و نقل ریلی شامل آخرین اخبار، گزارش و دستاوردهای صنعتی نانو در زمینه تجهیزات، قطعات و محصولات مورد استفاده در صنعت حمل و نقل ریلی مرتبط با فناوری نانو است. سایت صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمیشامل آخرین اخبار، گزارش و دستاوردهای صنعتی نانو در زمینه تجهیزات، قطعات و محصولات مورد استفاده در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی مرتبط با فناوری نانو است.

کتاب طراحی و تدوین طرح کسب وکار: رویکردی کاربردی

مرکز توسعه مهارت های مهندسی دانشکده مهندسی صنایع | brassonline