مدل 2 با قیمت 22000 دلار آمریکا ممکن است شبیه مدل Y کوچکتر به نظر برسد زیرا تسلا برای تولید 2 میلیون در گیگا مکزیک برنامه ریزی می کند.

با این حال، تسلا راندمان تولید خود را با هر کارخانه گیگافکتوری جدید افزایش می دهد و کارخانه مکزیک به آن اجازه می دهد خودروهایی مانند لگوها را با 6 بخش پیش ساخته مونتاژ شده در یکی بسازد که هزینه را به شدت کاهش می دهد. به هر حال، آن دسته از خودی های زنجیره تامین از خودروی برقی ارزان قیمت آینده تسلا به عنوان “ماشین 150000 یوانی” یا قیمت خرده فروشی حدود 21800 دلار آمریکا.

تسلا به دنبال کاهش 50 درصدی برآورد هزینه تولید 33600 دلاری مدل 3 است. با کاهش اخیر قیمت کربنات لیتیوم و این واقعیت که مدل 2 در کارآمدترین کارخانه های گیگا تسلا مونتاژ می شود، دستیابی به هزینه تولید زیر 17000 دلار کار سختی نخواهد بود. اگر تسلا واقعاً آن را با قیمت اولیه 22000 دلار آمریکا بفروشد، حاشیه ناخالص آن حفظ می‌شود و صرفه‌جویی در مقیاس تنها می‌تواند با افزایش تولید بیشتر آن را افزایش دهد.

اعتبار مالیات خودروهای برقی فدرال در سال 2032 منقضی می شود، بنابراین تسلا احتمالاً در اسرع وقت قبل از اینکه رقابتی مانند VW ID.2all وارد بازار در سال 2025 شود، مدل 2 را رونمایی و تولید خواهد کرد. منابع شایعات زنجیره تامین فعلی در اینجا توجه داشته باشید که شروع تولید مدل 2 “حداقل یک سال دیگر“بنابراین این اطلاعیه ممکن است در اسرع وقت در سال 2023 رخ دهد.

محاسبات بعدی تحلیلگران، مدل 2 را 15 درصد کوتاهتر و 30 درصد سبکتر نشان دادند، اما آنها آن را با مدل 3 مقایسه کردند، در حالی که اکنون به نظر می رسد ارزانترین خودروی تسلا ممکن است یک کراس اوور باشد که پس از مدل Y طراحی شده است. در این صورت، مدل Z می تواند نام مناسب تری نسبت به مدل 2 باشد، با توجه به اینکه تسلا قبلاً مدل Y میان رده و مدل X ممتاز دارد.

گزارش شده است که تسلا یادداشت پایین دستی در سراسر زنجیره تامین خود ارسال کرده است تا آن را برای نرخ تولید مدل 2 4 میلیون دستگاه در سال آماده کند. دو میلیون نفر از آنها قرار است از کارخانه جدید گیگا در مکزیک تهیه شوند، در حالی که گیگا برلین و شانگهای موظف به مونتاژ یک میلیون نفر خواهند بود. این موضوع با شایعات قبلی یک مقام محلی مکزیکی مبنی بر اینکه کارخانه گیگافکتوری که تسلا در مکزیک در حال ساخت آن است، تبدیل به یک مرکز کلیدی برای تولید مدل 2 در آمریکای شمالی خواهد شد، تناقض دارد.

اگر تسلا بتواند تولید باتری های LFP مدل 2 را در خاک ایالات متحده بیاورد، همانطور که اخیراً شایعه شده بود، حتی واجد شرایط دریافت یارانه های فدرال خواهد بود. به این ترتیب می‌تواند هزینه بیشتری بپردازد و همچنان سود 10000 دلاری خود را به ازای هر خودرو حفظ کند، حتی با مدل 2 اقتصادی که میلیون‌ها فروخته می‌شود.

شارژر هوشمند خودروی الکتریکی Wallbox Pulsar Plus 48A Level 2 را در آمازون دریافت کنید


منبع: https://www.notebookcheck.net/Model-2-priced-at-US-22-000-may-look-like-smaller-Model-Y-as-Tesla-plans-for-2-million-production-rate-at-Giga-Mexico.705398.0.htmlبا این حال، خودی‌های زنجیره تامین، نکته مهم‌تری را به اشتراک گذاشتند، اگر کل حدس و گمان در نهایت معتبر باشد. آنها ادعا می کنند که مدل 2 که تاکنون به عنوان یک هات هچ در نظر گرفته شده است، در واقع یک نسخه کوچک شده از شاسی بلند مدل Y خواهد بود. در یک نشست سه ماهه با سرمایه گذاران در سال گذشته، ایلان ماسک فاش کرد که پلت فرم نسل بعدی آن برای خودروهای برقی بازار انبوه منجر به خودروهای “کوچکتر و واضح تر” خواهد شد.

در واقع، تسلا ممکن است تابستان امسال در کارخانه گیگا مکزیک خود پیشرفت کند، و در آن زمان است که ممکن است جزئیات بیشتری را در مورد پلت فرم نسل بعدی خودروهای برقی بازار انبوه خود که در آنجا مونتاژ می شود، به اشتراک بگذارد. اگر عرضه مدل 2 واقعاً در سال 2024 اتفاق بیفتد، به تسلا این امکان را می‌دهد که یکی از اولین خودروهایی باشد که یک خودروی الکتریکی نسبتاً سودآور برای توده‌ها به بازار عرضه می‌کند.

به گفته منابع صنعت، “این مدل ارزان قیمت مدل Y کوچک است“، و “تسلا در حال ساخت برنامه ظرفیت تولید سالانه تا 4 میلیون خودرو استاین بسیار جهش نسبت به نرخ تولید فعلی آن است که در سه ماهه گذشته به رکوردی رسید، اما حتی از مرز 500000 واحد در سراسر مجموعه تسلا نگذشته است.