فولکس‌واگن ممکن است به لطف یک شرکت چاپ آلمانی مشهور، تسلا را با باتری ارزان‌تر 4680 شکست دهد.

وعده روز باتری تسلا در سال 2020 مبنی بر اینکه ساخت سلول های 4680 50 درصد ارزان تر از سایر طرح های باتری خواهد بود، هنوز محقق نشده است. تسلا قبلاً با معرفی بسته ساختاری مدل Y ساخت تگزاس، مسیر آسان کاهش هزینه باتری 4680 را طی کرده است.

کونیگ و باوئر کار خود را در طول سال آینده ادامه خواهد داد و در صورت موفقیت، انحصار فولکس‌واگن بر روی این اپلیکیشن پوشش الکترود خشک به مدت 7 سال اجرا خواهد شد و در طی آن سایر سازندگان باتری سعی خواهند کرد تا با توسعه یا کپی کردن برداشت خود از این نویدبخش به عقب برسند. فناوری برای کاهش هزینه باتری EV

کونیگ و باوئر از دانش چاپ صنعتی به دست آمده از زمان تاسیس آن در سال 1817 استفاده خواهد کرد تا یک لایه بسیار نازک از پودر مواد خشک باتری را روی فویل الکترود اعمال کند. این روش علاوه بر اینکه روشی بسیار ارزان‌تر از پوشش مرطوب است، در نهایت منجر به چگالی انرژی فضایی یکنواخت می‌شود و امکان شارژ سریع‌تر باتری‌های تولید شده با آن را فراهم می‌کند.

دانیل زلاتف
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 772 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

طبق گزارش‌ها، تسلا با ارائه تغییرات طراحی بسته باتری ساختاری 4680، هزینه‌های تولید خود را حدود 20 درصد کاهش داده است. با این حال، برای از بین بردن 30 درصد دیگر مورد نیاز برای تحقق وعده روز باتری، تسلا باید از روش تولید پوشش الکترود خشکی که در سال 2019 از ماکسول خریداری کرده بود، استفاده کند. که شامل حلال‌های سمی زیاد و پخت کاتدها برای خشک کردن آنها می‌شود، روش پوشش خشک تمیزتر و انرژی‌بر بسیار کمتری است، به علاوه به امکانات تولید کوچک‌تری نیاز دارد.

اتصال دیواری 48A تسلا را با کابل 24 اینچی در آمازون دریافت کنید