فولکسواگن ممکن است به لطف یک شرکت چاپ آلمانی مشهور، تسلا را با باتری ارزانتر 4680 شکست دهد.
وعده روز باتری تسلا در سال 2020 مبنی بر اینکه ساخت سلول های 4680 50 درصد ارزان تر از سایر طرح های باتری خواهد بود، هنوز محقق نشده است. تسلا قبلاً با معرفی بسته ساختاری مدل Y ساخت تگزاس، مسیر آسان کاهش هزینه باتری 4680 را طی کرده است.
کونیگ و باوئر کار خود را در طول سال آینده ادامه خواهد داد و در صورت موفقیت، انحصار فولکسواگن بر روی این اپلیکیشن پوشش الکترود خشک به مدت 7 سال اجرا خواهد شد و در طی آن سایر سازندگان باتری سعی خواهند کرد تا با توسعه یا کپی کردن برداشت خود از این نویدبخش به عقب برسند. فناوری برای کاهش هزینه باتری EV
کونیگ و باوئر از دانش چاپ صنعتی به دست آمده از زمان تاسیس آن در سال 1817 استفاده خواهد کرد تا یک لایه بسیار نازک از پودر مواد خشک باتری را روی فویل الکترود اعمال کند. این روش علاوه بر اینکه روشی بسیار ارزانتر از پوشش مرطوب است، در نهایت منجر به چگالی انرژی فضایی یکنواخت میشود و امکان شارژ سریعتر باتریهای تولید شده با آن را فراهم میکند.
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 772 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021
طبق گزارشها، تسلا با ارائه تغییرات طراحی بسته باتری ساختاری 4680، هزینههای تولید خود را حدود 20 درصد کاهش داده است. با این حال، برای از بین بردن 30 درصد دیگر مورد نیاز برای تحقق وعده روز باتری، تسلا باید از روش تولید پوشش الکترود خشکی که در سال 2019 از ماکسول خریداری کرده بود، استفاده کند. که شامل حلالهای سمی زیاد و پخت کاتدها برای خشک کردن آنها میشود، روش پوشش خشک تمیزتر و انرژیبر بسیار کمتری است، به علاوه به امکانات تولید کوچکتری نیاز دارد.
در آنجا سلولهای 4680 به دلیل اندازهشان بهعنوان بخش ساختاری شاسی یکپارچه میشوند و بستهبندی، اتصالات و نقاط جوشکاری مورد نیاز را بهطور چشمگیری کاهش میدهند تا چگالی حجمی بسیار بهبود یافته باشد. با این حال، چگالی انرژی سلولهای 4680 تسلا تقریباً با 2170 باتریهایی است که در مدل Y ساخته شده در جاهای دیگر استفاده میکند.
طبق گفته شرکت تابعه باتری فولکس واگن، PowerCo، روش تولید الکترود خشک چاپی هزینههای بسته باتری آن را میلیونها یورو کاهش میدهد، زیرا به 30 درصد انرژی کمتر و 15 درصد امکانات تولید کوچکتر نیاز دارد، بدون توجه به اجتناب از مواد شیمیایی سمی که در حال حاضر برای این کار استفاده میشود. هدف در حالی که مشخص نیست که آیا روکش خشک فولکسواگن هزینههای باتری را تا 30 درصد کاهش میدهد یا دقیقاً میزانی را که تسلا باید طی کند تا به 50 درصد کاهش هزینههای تولیدی که گفته است 4680 سلول منجر به آن میشود، بپردازد. حق انحصاری تجهیزات چاپ مورد نیاز برای روش خشک را دارند.
در حالی که تسلا در حال حاضر مشکلی در مقیاس بندی روش پوشش الکترود خشک برای تولید انبوه دارد، یک اعلامیه غافلگیرکننده فولکس واگن می تواند کلید خرید باتری های ارزان تر و پایدارتر باشد. فولکسواگن با یک شرکت چاپ آلمانی معروف – Koenig & Bauer – برای توسعه تجهیزاتی برای لایهبندی مواد کاتدی به شکل پودر بدون استفاده از حلالهای سمی موجود در روش تولید مرطوب، شریک شده است.
دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانههای شخصی و کنسولها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.