PvP همچنین در مناطق خاصی به نام Fields of Hatred فعال خواهد شد. برای پویایی بیشتر، بازیکنان میتوانند نوعی خرده را جمعآوری کنند که ابتدا باید پاکسازی شود تا به یک شهر برگردند. فرآیند تصفیه به سایر بازیکنان اطراف هشدار می دهد که می توانند با درگیر شدن در نبردهای PvP سعی کنند خرده ها را به دست آورند. هنگامی که یک بازیکن ادعا می کند خرده های خالص شده است، آنها را می توان در شهرها برای لوازم آرایشی و پاداش تعویض کرد.
من اولین بار در حدود هفت سالگی به دنیای شگفت انگیز IT & C قدم گذاشتم. من فوراً مجذوب گرافیک های کامپیوتری شدم، چه از بازی ها و چه برنامه های سه بعدی مانند تری دی مکس. من همچنین یک خواننده مشتاق داستان های علمی تخیلی، یک علاقه مند به اخترفیزیک و یک متخصص رمزنگاری هستم. من در سال 2006 شروع به نوشتن مقالات مرتبط با رایانه شخصی برای Softpedia و چند وبلاگ کردم. در تابستان 2017 به تیم Notebookcheck پیوستم و در حال حاضر یک نویسنده ارشد فناوری هستم که بیشتر اخبار مربوط به پردازنده، GPU و لپ تاپ را پوشش می دهد.
درست مانند بازی Diablo III، بازیکنان میتوانند پس از اتمام کار با درخت مهارت، به سیستم Paragon دسترسی پیدا کنند. با این حال، برخلاف تکرارهای قبلی، سیستم Diablo IV Paragon به بازیکنان این امکان را میدهد که تخته را بچرخانند و از هر سمتی شروع کنند تا بون یا علامتهای خاصی اضافه کنند.
با اتمام کمپین، بازیکنان باید یک Capstone Dungeon ویژه را تکمیل کنند که قفل سیستم World Tier را باز می کند، که اساساً سختی بازی را همراه با پاداش ها افزایش می دهد. به این ترتیب، اولین ردیف جهانی دارای برچسب “ماجراجو” است که برای تازه کارها در نظر گرفته شده است. لایه بعدی Veteran است که سختی هیولا را افزایش می دهد و 20٪ تجربه بیشتر به هر هیولا به اضافه 15٪ طلای بیشتر می دهد. پس از این ردیف، Nightmare و Torment قرار می گیرند که ظاهرا آیتم های قدرتمندتری را باز می کنند و افت طلا را افزایش می دهند.
توسعه دهندگان قول می دهند که سیستم های بیشتری را با توسعه های برنامه ریزی شده اضافه کنند.
پس از آزمایش بتای باز برای Diablo IV، بسیاری از بازیکنان به این فکر میکردند که حلقه پایان بازی چگونه خواهد بود، زیرا این مهمترین جنبهای است که میتواند بازی را از نقطه نظر پیشرفت معنیدار ایجاد کند یا آن را شکست دهد. بلیزارد نگرانیها را شنیده و اخیراً ویدیویی را منتشر کرده است که در آن فعالیتها و سیستمهای مختلفی را ارائه میکند که پس از اتمام کمپین پس از راهاندازی به بازیکنان خوش آمد میگوید.
علاوه بر این، بازیکنان میتوانند هر یک از بیش از 120 سیاهچال را که در سراسر جهان با آنها مواجه میشوند، به یک سیاهچال کابوس با کمک یک سیگل مخصوص که سبک بازی و شدت سیاهچال را تغییر میدهد، تبدیل کنند. درست مانند Path of Exile، ضمائم خاصی می توانند سیاهچال های Nightmare را برای افزایش سختی تغییر دهند. به عنوان مثال، یکی از الصاق ها Hell Gate نام دارد و پورتال های تصادفی را اضافه می کند که از طریق آن هیولاهایی که بومی منطقه نیستند ظاهر می شوند.
یکی دیگر از سیستم های پایان بازی که قبلاً در نسخه بتای باز پیش نمایش شده بود، جنبه های قدرت است. باسهای نهایی در سیاهچالها شانس حذف یک جنبه را خواهند داشت و بازیکنان میتوانند از آن برای قدرتمندتر کردن آیتمها و تبدیل آنها به چیزهای کمیاب افسانهای استفاده کنند.
سایر فعالیتهای آخر بازی شامل پاکسازی مناطق Helltide تحت نفوذ لیلیت و سیستم فضلی است که از طریق Tree of Whispers ارائه میشود. نواحی Helltide با رنگ قرمزی که توسط رودخانه های خونی که از میان آنها می گذرد، ظاهری خاص دارند. هیولاها در اینجا دشوارتر هستند و بازیکنان باید مراقب سقوط شهاب سنگ ها از آسمان باشند. برخی از هیولاهای قدرتمند تکه هایی را رها می کنند که می توانند ذخایر بزرگی از جوایز را در سراسر مناطق Helltide باز کنند. از سوی دیگر، Tree of Whispers به بازیکنان دستور میدهد که آیتمها و پاداشهای خاصی را در ازای آیتمهای مفیدی مانند مجموعههای هر چرخ دنده به آنها برگردانند.
بوگدان سولکا – نویسنده ارشد فناوری – 1994 مقالات منتشر شده در Notebookcheck از سال 2017