شیائومی 13 اولترا در تحلیل‌های دوربین DxOMark از آیفون 14 پرو و ​​گوگل پیکسل 7 پرو کوتاه می‌آید.

به گفته این وب سایت، سیستم دوربین Xiaomi 13 Ultra دارای چندین نقص است، از جمله تاخیر قابل توجه بین فشار دادن دکمه شاتر و گرفتن تصویر توسط دستگاه. به‌علاوه، DxOMark به عکس‌های پرتره اشاره می‌کند که اغلب نوردهی بیش از حد دارند، که منجر به رنگ پوست غیرطبیعی و سطوح کنتراست پایین می‌شود. علاوه بر این، لنز Leica Summicron که دوربین اصلی را پوشش می‌دهد، در شرایط نوری قوی، می‌تواند در لبه‌های یک تصویر بتابد. به طور کلی، DxOMark شیائومی 13 اولترا را دارای یک سیستم دوربین مناسب می‌داند، اما نه سیستمی که به رده‌های بالای پرچمداران مدرن برسد.

الکس آلدرسون – نویسنده ارشد فناوری – 8047 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2018

در اوایل این هفته، شیائومی قصد خود را برای ارائه Xiaomi 13 Ultra در اروپا تایید کرد. به طور خلاصه، جدیدترین پرچمدار این شرکت از 12 ژوئن با قیمت 1499 یورو در تنها 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی قابل سفارش خواهد بود. در عین حال، DxOMark گوشی هوشمند را با نتایج نسبتاً غافلگیرکننده ای در مسیر خود قرار داده است.

از نظر تئوری، Xiaomi 13 Ultra مجموعه‌ای از دوربین‌های قوی دارد، با چهار لنز 50 مگاپیکسلی که بین Sony IMX989 به عنوان دوربین اصلی آن و سه سنسور IMX858 به عنوان دوربین‌های فوق عریض و دو دوربین تله‌فوتو عمل می‌کنند. با وجود این، DxOMark امتیاز کلی 140 را به شیائومی 13 اولترا اعطا کرد و آن را با پیکسل 7، گلکسی اس 23 اولترا و ویوو ایکس 90 پرو پلاس در رتبه چهاردهم جدول امتیازات گوشی های هوشمند خود قرار داد. از این رو، شیائومی با اپل، گوگل، آنر، هوآوی و اوپو فاصله زیادی دارد. در حال حاضر P60 Pro با امتیاز 156 پیشتاز است.