شایعه شده است که ایسوس نسل بعدی مینی رایانه های شخصی ROG NUC Extreme را با پردازنده های Intel Meteor Lake Core Ultra و پردازنده های گرافیکی RTX 4000 آماده می کند.

10 گوشی برتر
گوشی‌های هوشمند، فبلت‌ها، ≤6 اینچی، گوشی‌های هوشمند دوربین

در بخش پردازنده گرافیکی، شایعه شده است که ایسوس تنها دارای RTX 4070 Ti خواهد بود و این می تواند قیمت را متعادل کند. با این حال، کاربران DIY مطمئناً می توانند مدل های قدرتمندتری را اضافه کنند. علاوه بر این، کیس با لهجه‌های آینده‌نگر بازطراحی می‌شود و با دانستن اینکه این بخشی از خط تولید ROG است، از چراغ‌های RGB زیادی بهره می‌برد. اکنون، ممکن است همه از چراغ‌های RGB لذت نبرند، اما طراحی مجدد آن جعبه وحشتناک NUC 13 Extreme مطمئناً یک مزیت است.

با خروج اینتل از کسب و کار NUC، تمام شرکای تیم بلو که بر روی رایانه های شخصی کوچک تمرکز دارند، اکنون می توانند مجوز محصولات NUC را دریافت کنند. با این حال، ایسوس رفتار ویژه ای را دریافت کرد، زیرا اخیراً A قرارداد غیر انحصاری با اینتل برای توسعه بیشتر خط تولید NUC. از 2 سال پیش، سری NUC شامل یک نسخه Extreme است که می تواند پردازنده های گرافیکی دسکتاپ با اندازه کامل را در خود جای دهد و به نظر می رسد که ایسوس علاقه مند است این طراحی را به سطح بعدی برساند. بر اساس گزارشی که توسط نشریه ایتالیایی Bits and Chips منتشر شده است، ایسوس در حال کار بر روی یک نسخه جدید از طراحی NUC Extreme است و به احتمال زیاد بخشی از برند فرعی ROG خواهد بود.

اینتل NUC 13 Extreme Kit را در آمازون بخرید

سیستم بازی SFF فشرده 10L ROG (منبع تصویر: Asus ROG)
سیستم بازی SFF فشرده 10L ROG (منبع تصویر: Asus ROG)

زیر 300 USD/Euro، زیر 500 USD/Euro، 1000 USD/Euro، برای دانشجویان دانشگاه، بهترین نمایشگرها

لطفا مقاله ما را به اشتراک بگذارید، هر پیوند مهم است!

در همین حال، به نظر می رسد که ایسوس در حال حاضر تجارت NUC را جدی گرفته است زیرا به تازگی یک دسکتاپ بازی جمع و جور SFF 10L ROG با پردازنده گرافیکی Intel Core i9-13900KF و GeForce RTX 40 سری با طراحی شیک و بدون ابزار برای ارتقای آسان معرفی کرده است.

NUC 13 Extreme تقریباً به اندازه یک سیستم مینی ATX است.
NUC 13 Extreme تقریباً به اندازه یک سیستم مینی ATX است.

این گزارش اشاره می‌کند که مدل ROG NUC Extreme از پردازنده‌های آتی Meteor Lake اینتل پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که اینتل ظاهراً امسال هیچ پردازنده‌ای در سطح دسکتاپ با فناوری ارتقا یافته Meteor Lake ارائه نمی‌کند، ایسوس به احتمال زیاد پردازنده‌های لپ‌تاپ را با نام تجاری Core Ultra جدید اینتل ادغام خواهد کرد. با توجه به اینکه مدل‌های NUC Extreme در واقع از پردازنده‌های درجه دسکتاپ تا i9-13900K بهره می‌برند، ممکن است به نظر کاهشی بیاید، اما همه اینها به ارتقای عملکردی بستگی دارد که با طراحی کارآمدتر Meteor Lake 65 واتی، که ممکن است به سرعت پردازنده‌های 125 واتی Raptor Lake-S فعلی باشد یا نباشد. Bits and Chips همچنین نشان می دهد که CPU ها یک راه حل خنک کننده هیبریدی دریافت خواهند کرد که کمی بیش از حد به نظر می رسد، اما احتمالاً با فلسفه ROG بیش از حد مطابقت دارد.




منبع: https://www.notebookcheck.net/Asus-rumored-to-prepare-next-gen-ROG-NUC-Extreme-mini-PCs-with-Intel-Meteor-Lake-Core-Ultra-CPUs-and-RTX-4000-GPUs.735596.0.html