سونی پلی استیشن 5 پرو را با بهبودهای GPU و RAM برای تجربه بهتر بازی 4K و 8K عرضه می کند.

الکس آلدرسون
الکس آلدرسون – نویسنده ارشد فناوری – 8256 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2018

علاوه بر این، هندرسون اصرار دارد که سونی هیچ پروژه مرتبط با PlayStation 5 Pro را لغو نکرده است. در عوض، Trinity تنها دستگاه توسعه پلی‌استیشن 5 پرو از زمان شروع آن بوده است. علاوه بر این، انتظار می رود سونی پلی استیشن 5 پرو را به عنوان ارائه یک تجربه 4K سازگارتر و یک حالت عملکرد جدید 8K به بازار عرضه کند. همچنین شایعه شده است که کنسول بازی ردیابی پرتوی شتابی را ارائه می دهد، اگرچه احتمالاً نه در 8K. ظاهراً، پلی استیشن 5 پرو می‌تواند این بهبود عملکرد را از طریق تغییرات GPU و RAM ارائه دهد که دومی با افزایش 28.5 درصدی از 14000 MT/s به 18000 MT/s رسیده است.

تام هندرسون اطلاعات جدیدی را در مورد پلی استیشن 5 پرو به اشتراک گذاشته است و اخیراً در مورد امکان عرضه پلی استیشن 5 اسلیم سونی در اواخر سال جاری صحبت کرده است. به گفته هندرسون، سونی از اوایل سال 2022 در حال توسعه مدلی با نام تجاری Pro با نام رمز Trinity بوده است. برای مرجع، به نظر می رسد که Trinity نام رمز دیگری الهام گرفته از Matrix پس از «Neo» و «Morpheus» به ترتیب برای پلی استیشن 4 پرو و ​​پلی استیشن وی آر است.

قبل از نوشتن و ترجمه برای Notebookcheck، برای شرکت های مختلفی از جمله Apple و Neowin کار می کردم. من لیسانس تاریخ و سیاست بین المللی از دانشگاه لیدز دارم که از آن زمان به مدرک حقوق تبدیل شده ام. از چت کردن در توییتر یا Notebookchat خوشحالم.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Sony-to-launch-PlayStation-5-Pro-with-GPU-and-RAM-improvements-for-better-4K-and-8K-gaming-experiences.735652.0.html

در همین حال، تصور می‌شود که GPU دارای 30 پردازنده گروه کاری (WGP) باشد که PS5 موجود دارای 18 یا 36 واحد محاسباتی (CUs) است. همانطور که امثال یادداشت Wccftechاین نشان می‌دهد که PlayStation 5 Pro دارای یک پردازنده گرافیکی با 60 CU است که شبیه به Radeon RX 6800 است. طبق گزارش‌ها، سونی قصد دارد در نوامبر 2024 برای PlayStation 5 Pro عرضه شود، یعنی چهار سال پس از ماه انتشار PlayStation 5 و PlayStation 5 Digital Edition. هندرسون اضافه می کند که در حالی که سونی در حال حاضر میزبان رویدادهای نمایشی PlayStation 5 Pro است، کیت های توسعه تا قبل از اواخر نوامبر 2023 به اکثر استودیوها نمی رسد.