سونی پلی استیشن 5: به‌روزرسانی 6 نانومتری AMD Oberon Plus اکنون در اروپا در دسترس است

سونی اکنون عرضه جدیدترین نسخه پلی استیشن 5 خود را در اروپا آغاز کرده است. برای یادآوری، این شرکت نسخه سوم جدیدترین کنسول خود را در تابستان معرفی کرد که شماره مدل های CFI-1202A و CFI-1202B را به ترتیب برای نسخه های دیسک و بدون دیسک به آن اختصاص داد. اگرچه سونی این موارد را در سپتامبر اعلام کرد، اما تا اواخر اکتبر طول کشید تا آنها به منطقه یورو برسند.

قبل از نوشتن و ترجمه برای Notebookcheck، برای شرکت های مختلفی از جمله Apple و Neowin کار می کردم. من لیسانس تاریخ و سیاست بین المللی از دانشگاه لیدز دارم که از آن زمان به مدرک حقوق تبدیل شده ام. از چت کردن در توییتر یا Notebookchat خوشحالم.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Sony-PlayStation-5-6-nm-AMD-Oberon-Plus-refresh-now-available-in-Europe.664949.0.htmlاز یک طرف، سوئیچ از Oberon به Oberon Plus نباید باعث افزایش عملکرد شود. از سوی دیگر، جمع شدن قالب باعث می شود که مدل های CFI-1202 20 تا 30 وات کمتر از مدل های قبلی خود از دیوار بکشند. از نظر تئوری، کاهش مصرف انرژی باعث کاهش هزینه‌های انرژی سالانه می‌شود، اگرچه فقط برای خرید یک بازی دست دوم PS5 کافی است. علاوه بر این، مدل‌های CFI-1202 به دلیل هیت سینک کوچک‌تر، 300 گرم سبک‌تر از مدل‌های قبلی خود هستند یا 600 گرم در مقایسه با PS5 اصلی. به عبارت دیگر، CFI-1202A و CFI-1202B باید صرفه جویی در هزینه را به مصرف کنندگان منتقل کنند در حالی که به سونی اجازه می دهند همزمان هزینه های تولید را کاهش دهد.