سامسونگ در حال آماده سازی لپ تاپ تاشو OLED با بزرگترین مورب صفحه نمایش در حالت بسته است

HP سازنده لپ‌تاپ دیگری است که عرضه دستگاه 17 اینچی خود با نمایشگر تاشو ال‌جی را برای سال آینده به تعویق انداخته است، بنابراین تاخیرها ممکن است با وضعیت فعلی تقاضای لپ‌تاپ‌های کم ارتباط داشته باشد، زیرا این پنل‌های OLED خمیده اینطور نیستند. ارزان بیایید Asus ZenBook 17 Fold اخیراً منتشر شده است (در آمازون بیش از 3500 دلار آمریکابه عنوان مثال، دارای یک صفحه نمایش 17 اینچی تاشو است که توسط BOE عرضه شده است، و در این سطح قیمت ممکن است یک دستگاه طاقچه در نظر گرفته شود. به همین دلیل است که گفته می شود ایسوس فقط 10000 پنل از این قبیل را به BOE سفارش داده است و همینطور برای سفارش HP به LG.

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Samsung-prepping-foldable-OLED-display-laptop-with-the-largest-screen-diagonal-when-closed.675273.0.html

اگر سامسونگ با دستگاه خود وارد بازی نمایشگر لپ‌تاپ تاشو شود، قیمت اولیه آن ممکن است پایین‌تر باشد، زیرا پنل را از زیرمجموعه خود که اتفاقاً بزرگترین سازنده نمایشگرهای OLED در جهان است، تامین خواهد کرد. این و افزایش سفارشات دائمی نمایشگر لپ‌تاپ OLED توسط ایسوس، پیش‌بینی سامسونگ را به 8.5 میلیون پنل از این قبیل برای سال 2023 افزایش داده است که از حدود 6 میلیون در سال جاری افزایش یافته است.

علاوه بر این، اولین لپ‌تاپ سامسونگ با صفحه نمایش 17.3 اینچی OLED تاشو، بر خلاف دستگاه آینده HP که صفحه 17 اینچی آن به یک دستگاه 11 اینچی تا می‌شود، بزرگ‌ترین صفحه نمایش باقی‌مانده با قطر 13.3 اینچ را در زمان تا شدن خواهد داشت.

دانیل زلاتف
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 506 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

در گزارش صنعتی درباره برنامه‌های تولید سامسونگ برای لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگر OLED به این نکته اشاره می‌شود که این شرکت در حال آماده‌سازی برای عرضه لپ‌تاپ‌های تاشو 17.3 اینچی خود در سال 2023 است. سامسونگ قرار بود امسال آن را عرضه کند، اما ظاهراً این کار را انجام داده است. به دلایلی که در گزارش رسانه های کره ای به نقل از شرکت تحقیقاتی Omdia توسط خودی های صنعت به اشتراک گذاشته نشده است، راه اندازی را به تعویق انداخت.

Asus ZenBook 17 Fold دومین مورب بزرگ را ارائه می دهد، زیرا صفحه نمایش 12.6 اینچی را در حالت بسته ارائه می دهد، در حالی که ThinkPad X1 Fold Gen 2 که در واقع پرفروش ترین مدل در این رده است، دارای یک پنل OLED 16.3 اینچی است که تا می شود. 12 اینچی در حالت بسته