سامسونگ اختراع ردیابی خودکار کالری تغذیه ساعت‌های هوشمند آینده گلکسی واچ را ثبت کرد

الکس آلدرسون
الکس آلدرسون – نویسنده ارشد فناوری – 8047 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2018

در سند ثبت اختراع، سامسونگ استفاده از LED و طیف‌سنجی را برای اندازه‌گیری طول موج‌های نوری که توسط پوست جذب، گسیل یا بازتاب می‌شوند، توصیف می‌کند. سپس مدل این شرکت این داده ها را با مرجعی که در هنگام گرسنگی ایجاد می کند، مقایسه می کند. سپس، یک الگوریتم کالری مصرف شده را با مقایسه داده های فعلی کاربر با مرجع خود محاسبه می کند. سامسونگ همچنین تجزیه و تحلیل خود را با در نظر گرفتن سابقه پزشکی کاربر و همچنین میزان فعال بودن کاربر در آن روز تنظیم می کند.

اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) قابلیتی را فاش کرده است که ممکن است در ساعت های هوشمند گلکسی واچ آینده وارد شود. به طور معمول، ساعت های هوشمند معمولی کالری سوزانده شده را با تفسیر داده های ضربان قلب و حرکت تخمین می زنند. گفته می شود، فناوری سامسونگ، تحت عنوان شماره ثبت اختراع US 11,653,836 B2، به ساعت هوشمند اجازه می دهد تا تعداد کالری مصرفی را نیز تعیین کند. در حال حاضر، ساعت‌های هوشمند به داده‌های ورودی دستی در مورد آنچه که فرد در آن روز خورده یا نوشیده است، تکیه می‌کنند.

اگر فناوری سامسونگ در عمل کار کند، می‌تواند به مردم کمک کند تا به جای اتکا به روش‌های فعلی و کمتر دقیق، کالری دریافتی را با دقت بیشتری مدیریت کنند. مثل همیشه، پتنت ها لزوماً به محصولات تجاری بادوام منجر نمی شوند. با این وجود، این پتنت نشان دهنده قصد سامسونگ برای عرضه چنین فناوری به بازار است. به نظر می رسد، سامسونگ در کنار توسعه سنسورهایی که می توانند فشار خون و سطح الکل خون را به طور غیر فعال ردیابی کنند، روی شمارش کالری خودکار کار می کند، اگرچه به نظر می رسد که این سنسورها نیز از تولید انبوه فاصله دارند.