سازنده باتری حالت جامد ظرفیت کارخانه 12 گیگاوات ساعت را برای دستیابی به برابری هزینه با سلول های الکتریکی الکترولیت مایع تولید می کند.
دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانههای شخصی و کنسولها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 804 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021
با تشدید تحقیقات باتری حالت جامد و نبردهای موفقیت آمیز، برخی در حال حاضر در مرحله برنامه ریزی تولید هستند. پس از تکمیل دور دیگری از بودجه، سازنده باتری حالت جامد انرژی نو تایلان (TNE) که هدفش دستیابی به برابری هزینه با باتری های لیتیومی فعلی با الکترولیت مایع است، در مجموع 12 گیگاوات ساعت ظرفیت تولید را افتتاح خواهد کرد.
“بیش از 80 درصد از فرآیندهای خط تولید باتری نیمه جامد ما از فناوری بالغ خط تولید باتری لیتیوم مایع مشتق شده است. هزینه آن با باتری های مایع قابل مقایسه است و پس از تولید انبوه حتی کمتر استمدیر عامل Tailan خاطرنشان می کند. فناوری باتری های حالت جامد این شرکت در حال حاضر در حال نمونه گیری از مشتریان بالقوه قبل از سفارشات نهایی تولید انبوه است.
سومین و بزرگترین کارخانه باتری های حالت جامد که با آخرین دور تامین مالی ساخته می شود، با ظرفیت تولید 10 گیگاوات ساعت برنامه ریزی شده است و در سال آینده یا اوایل سال 2025 برای تولید انبوه آماده خواهد شد. TNE امیدوار است در آنجا باتری های خود را با الکترولیت واقعی حالت جامد که تمام زنگها و سوتهای فناوری مانند چگالی انرژی 500+ Wh/kg را ارائه میکند، اما پتانسیل احتراق بسیار کمتر، تخلیه آهستهتر در دماهای پایین و چرخه عمر بسیار طولانیتر را ارائه میکند.
فناوری باتری حالت جامد آن از الکترولیت اکسید استفاده می کند، مانند پیشرفت باتری های حالت جامد در تویوتا یا سامسونگ. در حال حاضر، TNE باتریهای نیمه جامد را با 5 تا 10 درصد الکترولیت مایع در یک کارخانه کوچک با ظرفیت 0.2 گیگاوات ساعت تولید میکند. سلول های نیمه جامد مرحله دوم آن که ظرفیت کارخانه 2 گیگاوات ساعتی را در سال آینده راه اندازی خواهد کرد، از 95% + الکترولیت حالت جامد استفاده می کند و چگالی انرژی 400 Wh/kg – 500 Wh/kg را ارائه می دهد.
این شرکت خود را “محبوب کننده باتری های حالت جامد” می نامد، زیرا هدف آن نه تنها ساخت نمونه های اولیه، بلکه در واقع دستیابی به برابری هزینه با باتری های لیتیومی سه تایی فعلی برای خودروهای الکتریکی است و همچنین اختراعات خود را برای تولید انبوه آماده کرده است.