رگولاتوری جنگ: جیم رایان، رئیس SIE ظاهراً برای جلوگیری از ادغام مایکروسافت و اکتیویژن به شدت مشتاق است، سونی نگران است که مایکروسافت ممکن است تجربه Call of Duty باگ را در پلی استیشن ارائه دهد.

به قول او:

غول ردموند قراردادی 10 ساله به سونی با شرایطی مشابه با نینتندو و انویدیا پیشنهاد داد، اما مذاکرات به نتیجه نرسید.

به تازگی، گزارش هایی منتشر شد اینکه سونی CMA بریتانیا را تحت تاثیر قرار داده بود تا از انجام این معامله جلوگیری کند یا حداقل مایکروسافت را مجبور به فروش آن کند ندای وظیفه حق امتیاز. سونی ظاهراً به اقدامات مایکروسافت با خرید ZeniMax/Bethesda Softworks اشاره کرد که منجر به عناوین بسیار مورد انتظاری مانند استارفیلد و ردفال در حال ساخت انحصاری ایکس باکس و رایانه شخصی ویندوز.

من یک قرارداد جدید Call of Duty نمی‌خواهم، فقط می‌خواهم از ادغام شما جلوگیری کنم.»

نگرانی دیگر این است که مایکروسافت ممکن است به سونی اجازه توزیع ندهد ندای وظیفه در سرویس اشتراک پلی استیشن پلاس خود در حالی که بازی روز اول در Xbox Game Pass ارائه می شود. با این حال، مایکروسافت در پرونده CMA خود بیان کرده است که “هر بازی CoD در اشتراک چند بازی مایکروسافت، واجد شرایط گنجاندن در سرویس اشتراک چند بازی سونی، در همان زمان و برای مدت زمان مشابه است.

در این مرحله، ترس سونی غیرمنطقی به نظر می رسد. بسیار بعید است که مایکروسافت عمداً تجربه بازی در یک پلتفرم رقیب را خراب کند، اگرچه ممکن است به دلیل آشنایی توسعه دهندگان با پلتفرم، از نظر رفع اشکال و سایر موارد کوچک برای Xbox و PC اولویت بندی شود.

Xbox Series X را در آمازون بخرید


منبع: https://www.notebookcheck.net/Regulatory-Warfare-SIE-chief-Jim-Ryan-apparently-hell-bent-on-blocking-Microsoft-Activision-merger-Sony-worried-Microsoft-may-offer-buggy-Call-of-Duty-experience-on-PlayStation.700677.0.html

در ماه فوریه، جیم رایان، رئیس سرگرمی‌های تعاملی سونی (SIE) جلسه‌ای پشت درهای بسته با مارگرت وستاگر، رئیس ضدانحصار اتحادیه اروپا در بروکسل داشت. مشخص نبود که این جلسه شامل چه مواردی می‌شود، اما اخیراً Activision EVP Corporate Affairs و مدیر عامل شرکت Lulu Cheng Meservey در توییتر نوشتند و اعلام کردند که تنها هدف رئیس سونی متوقف کردن ادغام Microsoft-Activision است. او توییت کرد،

سونی ابراز نگرانی کرده است که خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت ممکن است باعث شود گیمرهای پلی استیشن نتوانند بازی کنند. ندای وظیفه به دلیل امکان انحصاری Xbox.

مانع اصلی سونی است، که به نظر می رسد هرگز به وعده مایکروسافت برای ساخت مجموعه محبوب تیراندازی متقاعد نشده است. ندای وظیفه پس از پایان معامله در پلی استیشن در دسترس است.

علی‌رغم تلاش‌های سونی برای خنثی کردن قرارداد مایکروسافت-اکتیویژن، شایعات روی زمین این است که رگولاتورها احتمالاً در نهایت اجازه خواهند داد.

همانطور که توسط آستانه، سونی حتی تا حدی پیش رفت که به CMA انگلستان گفت که مایکروسافت ممکن است نسخه باگی آن را منتشر کند ندای وظیفه که گیمرها را از بازی این عنوان در پلی استیشن باز می دارد.

پیشنهاد 69 میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد با موانع متعددی روبرو شده است، به ویژه سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC).

مایکروسافت ممکن است نسخه پلی استیشن Call of Duty را منتشر کند که در آن اشکالات و خطاها فقط در سطح نهایی بازی یا پس از به‌روزرسانی‌های بعدی ظاهر می‌شوند. حتی اگر چنین انحطاط‌هایی به سرعت شناسایی شوند، هر راه حلی احتمالاً دیر به دست می‌آید، تا آن زمان جامعه بازی‌ها اعتماد خود را به پلی‌استیشن به‌عنوان مکانی مناسب برای بازی Call of Duty از دست می‌دهند. در واقع، همانطور که Modern Warfare II تأیید می کند، Call of Duty اغلب در چند هفته اول انتشار خریداری می شود. اگر مشخص می شد که عملکرد بازی در پلی استیشن بدتر از ایکس باکس است، گیمرهای Call of Duty می توانستند تصمیم بگیرند که به ایکس باکس سوئیچ کنند، زیرا می ترسند بازی مورد علاقه خود را در یک مکان کلاس دوم یا کمتر رقابتی انجام دهند.

مدیر عامل SIE در بروکسل به این سوال پاسخ داد.

با این حال، مایکروسافت به طور مداوم تلاش کرده است تا این ترس ها را کاهش دهد. این شرکت تایید کرد ندای وظیفه به پلتفرم های نینتندو و انویدیا می آید و متعهد است که بازی را چند پلتفرم کند. نمایندگان مایکروسافت همچنین گفتند که “از نظر اقتصادی غیر منطقی” نداشتن ندای وظیفه در یک رهبر بازار کنسول غالب مانند پلی استیشن.

مطابق با آستانه، CMA بریتانیا ظاهراً به 3 میلیون (بله درست است!) اسناد مایکروسافت و اکتیویژن و 2100 ایمیل از طرف مردم نگاه می کند. انتظار می رود تصمیم نهایی در 26 آوریل اعلام شود.