رایانه‌های برقی خودران مانند تسلا HW4 می‌توانند آلاینده‌های تغییرات آب و هوایی را برای رقابت با همه مراکز داده ایجاد کنند.

مطالعه انتشار گازهای گلخانه‌ای در آینده سیستم رانندگی خودکار محاسبه می‌کند که رایانه‌های آن‌ها برای داشتن سطح قابل قبولی از انتشار گازهای گلخانه‌ای در طول چرخه عمر خودرو، باید توان مصرفی را بیش از 1.2 کیلووات نگه دارند.

در مثالی که یک سیستم EV خودران شامل ده دوربین با پردازش تصاویر شبکه عصبی از هر کدام است، خودروی مجهز به آن در هر ساعت رانندگی بیش از 21 میلیون تداخل ایجاد می‌کند. یک میلیارد وسیله نقلیه از این دست، یا حدود دو سوم ناوگان جهانی فعلی خودروها، تنها در یک ساعت 21.6 کوادریلیون استنتاج یا چندین برابر بیشتر از کل فیس بوک برای یک روز با مراکز داده خود ایجاد می کند.

به گفته یکی از نویسندگان این مطالعه سومیا سوداکار، دانشجوی کارشناسی ارشد MIT در رشته هوانوردی و فضانوردی:

در حالی که تسلا در حال آماده شدن برای عرضه به‌روزرسانی رایانه سخت‌افزار 4.0 برای نسل بعدی کیت بتای خودران کامل خود است، محققان MIT هشدار می‌دهند که خودروهای مجهز به تراشه‌های رانندگی خودکار ممکن است گازهای گلخانه‌ای را همتراز با مراکز داده جهان تولید کنند. به عنوان مثال، اگر 95 درصد خودروهای الکتریکی در جاده ها تا سال 2050 دارای نوعی قابلیت رانندگی مستقل با تراشه و لوازم حسگر مربوطه باشند، بازده محاسباتی تقریباً هر سال باید دو برابر شود تا انتشارات تغییرات آب و هوایی ناوگان را تحت تأثیر قرار دهد. سطح مراکز داده فعلی

اگر فقط روندهای معمول در کربن زدایی و نرخ فعلی بهبود کارایی سخت افزار را حفظ کنیم، به نظر نمی رسد که برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از محاسبه وسایل نقلیه خودران روی کشتی کافی نباشد. این پتانسیل تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ را دارد. اما اگر جلوتر باشیم، می‌توانیم خودروهای خودکار کارآمدتری طراحی کنیم که از همان ابتدا ردپای کربن کمتری داشته باشند.

اتصال دیوار کابل 24 اینچی تسلا موتورز را در آمازون دریافت کنید

دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 560 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

ما امیدواریم که مردم به انتشار گازهای گلخانه ای و کارایی کربن به عنوان معیارهای مهمی که باید در طراحی خود در نظر بگیرند فکر کنند. مصرف انرژی یک وسیله نقلیه خودمختار نه تنها برای افزایش عمر باتری بلکه برای پایداری آن بسیار حیاتی است.ویوین سی، دانشیار دپارتمان مهندسی برق و علوم کامپیوتر MIT افزود.