حالت جامد Hesai FT120 LiDAR نقاط کور خودروهای خودران را پوشش می دهد زیرا تسلا همچنان از رادارها دوری می کند.

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Solid-state-Hesai-FT120-LiDAR-covers-blind-spots-on-self-driving-vehicles-as-Tesla-keeps-shunning-radars.666024.0.html

سایر خودروسازان این اطلاعات لوکس را ندارند، اما استدلال آنها برای تجهیز وسایل نقلیه خود به رادار متفاوت است، زیرا آنها استدلال می کنند که اسکن آنها می تواند به عنوان یک کار اضافی در صورت خرابی سایر قطعات یا در شرایط آب و هوایی نامطلوب که دوربین ها ممکن است کور شوند استفاده شود. برف یا پوشیده از یخ و برف. برای مثال، رانندگان تسلا در کانادا، می‌توانند کاملاً با این خط فکری ارتباط برقرار کنند و احتمالاً بدشان نمی‌آید که ایلان ماسک LiDAR‌ها را در خودروهای تسلا خود بازگرداند تا بتوانند استفاده از گزینه خودران را در آب و هوای نامساعد نیز بهبود بخشند.

تسلا ممکن است تنها شرکت خودروهای الکتریکی باشد که متقاعد شده است تنها با نرم‌افزار و کیت سخت‌افزار مبتنی بر دوربین خود که Vision نامیده می‌شود، می‌تواند به رانندگی واقعاً خودمختار دست یابد و رادارها را از معادله حذف کند. این شرکت حتی تجهیز وسایل نقلیه خود به حسگرهای پارک اولتراسونیک را متوقف کرد و در حدود 114 دلار در هر خودرو صرفه جویی کرد، زیرا آزمایشات را انجام داد و به این نتیجه رسید که دوربین های جدید Vision با وضوح بالا از عهده این کار بر می آیند.

اعتماد به نفس سخت افزاری ایلان ماسک ممکن است از این واقعیت ناشی شود که ویژگی Autopilot تسلا و گزینه ارتقاء حالت بتای Full Self-Driving آن میلیون ها مایل از داده های واقعی را از کاربران خود جمع آوری کرده است که ابررایانه های آن می توانند برای تخلیه تصمیم گیری خرد شوند. به نرم افزار، به جای تکیه بر سخت افزار اضافی.

دانیل زلاتف
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 449 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

سایر سازندگان وسایل نقلیه هوشمند با قابلیت های خودران متقاعد نشده اند که می توانند رانندگی خودکار سطح بالا را فقط با دوربین انجام دهند و همچنان به LiDAR تکیه می کنند. به عنوان مثال، مدیر عامل سابق فولکس‌واگن، اظهار نظر سابقه‌ای دارد که حتی رانندگی خودکار سطح 3 را نمی‌توان بدون LiDAR به درستی انجام داد، چه رسد به سطوح بالاتر که نیازی به ورودی راننده ندارند.

به عنوان مثال، شاسی بلند لوتوس Eletre که اخیراً معرفی شده است، با چیزی که این شرکت ادعا می کند اولین کیت LiDAR است که از رانندگی خودکار سرتاسر پشتیبانی می کند، وارد بازار خواهد شد. این شامل چهار LiDAR توسط Hesai و Robosense، و هفت دوربین با وضوح بالا است، که به رادار 4D mmWave اشاره نکنیم. FT120 LiDAR حالت جامد برای نقاط کور قبلاً سفارشات حدود یک میلیون دستگاه را جمع آوری کرده است که هسای می گوید در سال 2023 شروع به تحویل به سازندگان خودروهای خودران خواهد کرد.

Hesai اولین LiDAR حالت جامد – FT120 – را معرفی کرد که برای پر کردن نقاط کور وسایل نقلیه با قابلیت رانندگی خودکار وارد تولید انبوه می شود. به این ترتیب، مکعب کوچک بدون قطعات متحرک که تا 100 متر (حدود 300 فوت) اسکن برد نزدیک را ارائه می دهد، برای کنار خودروهای خودران طراحی شده است تا میدان دید اضافی 100 درجه در 75 درجه را در آنجا به آنها بدهد. بنابراین، LiDAR می‌تواند هم اجسام کوچک‌تر مانند بچه‌ها، حیوانات، مخروط‌ها و مسیرهای پیاده‌رو، و همچنین علائم خیابان‌هایی که قبلاً عبور کرده‌اند، و نرده‌های کنار جاده را بگیرد.

شارژر هوشمند Pulsar Plus Level 2 40A EV را در آمازون دریافت کنید