تولید باتری انبوه سدیم یون از کارخانه کلاس GWh شروع می شود زیرا راه را برای سلول های مقرون به صرفه بدون لیتیوم هموار می کند.

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Mass-sodium-ion-battery-production-rolls-off-GWh-class-factory-as-it-paves-the-way-for-affordable-cells-without-lithium.672646.0.html

طبق گزارش ها، اولین تولید انبوه باتری های سدیم یون در جهان که توسط HiNa Battery توسعه یافته است، با ظرفیت اولیه 1 گیگاوات ساعت آغاز شده است که قرار است در سال آینده به 3 تا 5 گیگاوات ساعت برسد. بارزترین مزیت باتری‌های یون سدیم این است که از لیتیوم گران‌قیمتی استفاده نمی‌کنند که قیمت آن در دو سال گذشته 700 درصد افزایش یافته است و با افزایش هزینه‌ها، تولید خودروهای الکتریکی و سیستم‌های ذخیره‌سازی را بسیار گران‌تر می‌کند. به مصرف کنندگان منتقل می شود.

CATL همچنین در آستانه تولید باتری انبوه سدیم-یون است، البته با چگالی انرژی 160 Wh/kg، و همچنین اشاره کرده است که سلول‌های Na-ion نسل بعدی آن از آستانه 200 Wh/kg فراتر خواهند رفت. با توجه به اینکه باتری بسیار مقرون به صرفه 4680 تسلا که اکنون در مدل Y عرضه می شود در آزمایش های اخیر فقط 244 وات ساعت بر کیلوگرم چگالی انرژی برگرداند، سلول های سدیم یونی با توجه به مقرون به صرفه بودن مواد اولیه آنها نباید دست کم گرفته شوند.

شارژر 50A ChargePoint Home Flex EV را در آمازون دریافت کنید