دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانههای شخصی و کنسولها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.
تولید باتری انبوه سدیم یون از کارخانه کلاس GWh شروع می شود زیرا راه را برای سلول های مقرون به صرفه بدون لیتیوم هموار می کند.
منبع: https://www.notebookcheck.net/Mass-sodium-ion-battery-production-rolls-off-GWh-class-factory-as-it-paves-the-way-for-affordable-cells-without-lithium.672646.0.html
طبق گزارش ها، اولین تولید انبوه باتری های سدیم یون در جهان که توسط HiNa Battery توسعه یافته است، با ظرفیت اولیه 1 گیگاوات ساعت آغاز شده است که قرار است در سال آینده به 3 تا 5 گیگاوات ساعت برسد. بارزترین مزیت باتریهای یون سدیم این است که از لیتیوم گرانقیمتی استفاده نمیکنند که قیمت آن در دو سال گذشته 700 درصد افزایش یافته است و با افزایش هزینهها، تولید خودروهای الکتریکی و سیستمهای ذخیرهسازی را بسیار گرانتر میکند. به مصرف کنندگان منتقل می شود.
CATL همچنین در آستانه تولید باتری انبوه سدیم-یون است، البته با چگالی انرژی 160 Wh/kg، و همچنین اشاره کرده است که سلولهای Na-ion نسل بعدی آن از آستانه 200 Wh/kg فراتر خواهند رفت. با توجه به اینکه باتری بسیار مقرون به صرفه 4680 تسلا که اکنون در مدل Y عرضه می شود در آزمایش های اخیر فقط 244 وات ساعت بر کیلوگرم چگالی انرژی برگرداند، سلول های سدیم یونی با توجه به مقرون به صرفه بودن مواد اولیه آنها نباید دست کم گرفته شوند.
سلولهای Na-ion HiNa دارای چگالی انرژی 145 Wh/kg هستند و برای 4500 چرخه شارژ-تخلیه کامل مناسب هستند و تحقیقات شرکت در حال حاضر در جهت توسعه نسل دوم است که باید تا 200 Wh/kg چگالی انرژی و شارژ آن را دو برابر کند. چرخه ها چگالی انرژی یکی از معایب باتریهای Na-ion است، زیرا سدیم کمی سنگینتر از لیتیوم است، بنابراین آنها واقعاً نمیتوانند به سلولهای Li-ion دست یابند.
کارخانه باتری یون سدیم در تابستان توسط Hina Battery و با مشارکت شرکت برق دولتی China Three Gorges Corporation (CTG) تکمیل شده است. دو تن از شرکتهای وابسته به CTG، همراه با دولت شهر فویانگ که کارخانه در آن ساخته شده است، بخشی از بودجه و مشوقها را برای تحقیق و تولید باتریهای یون سدیم تامین کردهاند.