تولید انبوه باتری های حالت جامد توسط بزرگترین پالایشگاه لیتیوم اعلام شد زیرا SAIC قصد دارد یک خودروی الکتریکی با سلول های حالت جامد برای سال 2025 تولید کند.

Ganfeng، بزرگترین شرکت استخراج لیتیوم در بزرگترین بازار خودروهای برقی جهان، اعلام کرد که کارخانه جدید باتری‌های حالت جامد آن، تولید انبوه اولین نسل از چنین سلول‌هایی را آغاز کرده است. با چگالی انرژی تا 260 وات ساعت بر کیلوگرم، اینها از یک الکترولیت اکسید و یک دیافراگم جامد استفاده می کنند که به همین دلیل است که گانفنگ آن را باتری حالت جامد می نامد، اگرچه ظاهراً هنوز اجزای مایع دارد، بنابراین یک باتری هیبریدی می تواند عبارت مناسب تری باشد. .

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Mass-solid-state-battery-production-announced-by-largest-lithium-refiner-as-SAIC-plans-an-EV-with-solid-state-cells-for-2025.719826.0.html

با این حال، واقعیت مهم این است که بسته‌های باتری پس از عبور از سوراخ و تغییر شکل، و همچنین تست‌های 180 درجه سانتی‌گراد (365 درجه فارنهایت) جعبه داغ با رنگ‌های در حال تولید، اکنون در حال تولید انبوه هستند و این نوید بزرگی است. نوع نگهداری باتری اولین خودروهای الکتریکی با باتری دیافراگمی حالت جامد Ganfeng از سال گذشته در یک ناوگان تاکسی با 50 مدل دانگ فنگ E70 به صورت پایلوت کار می کنند و ظاهراً آن آزمایشات در دنیای واقعی موفقیت آمیز تلقی شده اند.

در حالی که قرار بود کارخانه باتری‌های حالت جامد Gangfeng Lithium با ظرفیت تولید سالانه 10 گیگاوات ساعت شروع به کار کند، خروجی اولیه 4 گیگاوات ساعت تعیین شده است و در ابتدا به آرامی با کاربردهایی مانند “باتری‌های برق، ذخیره انرژی و سایر زمینه‌ها” همراه خواهد شد. مهمتر از آن، گانفنگ گفت که این است نسل دوم باتری های حالت جامد با کاتد نیکل بالا و چگالی انرژی تا 420 Wh/kg تست های کاربرد خودرو را نیز پشت سر گذاشته است.

در همین حال، بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی چین، SAIC اعلام کرد که در سال 2025 یک خودروی الکتریکی با باتری حالت جامد در جاده‌ها خواهد داشت، هرچند که جزئیات آن مشخص نیست. مانند بسیاری از خودروسازان دیگر که اهداف توسعه باتری حالت جامد را اعلام کردند، SAIC پس از وارد شدن به شراکت با یک استارت آپ محلی برای رهبری این کار در سال گذشته، سرمایه گذاری های تحقیقاتی خود را در این زمینه افزایش می دهد. در آن زمان، دو شرکت گفتند که هدفشان باتری‌های حالت جامد ایمن‌تر با برد 600 مایلی و افزایش طول عمر است که می‌توانند به سرعت شارژ 4 درجه سانتی‌گراد در حدود 15 دقیقه دست یابند.

دانیل زلاتف
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 737 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

شارژر شارژر EV ChargePoint Home Flex 50A را در آمازون دریافت کنید