تسلا 41 میلیارد دلار یارانه دولتی برای خودروهای الکتریکی و باتری های ساخت آمریکا دریافت می کند.
مقررات IRA به خریداران تا 7500 دلار اعتبار مالیاتی برای هر وسیله نقلیه الکتریکی واجد شرایط خریداری شده از هم اکنون تا سال 2033، به علاوه 45 دلار در هر کیلووات ساعت برای بسته باتری ساخت آمریکا به سازنده آن می دهد. یارانه باتری اساساً 3375 دلار هزینه تولید مدل Y را نیز کاهش میدهد، یعنی در مجموع نزدیک به 9 کل پتانسیل کاهش قیمت توسط مالیات دهندگان برای هر واحد که تسلا در دهه آینده از آن بهره خواهد برد.
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 751 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021
نشانهای از اینکه مشوقهای دولت به سمتی میرود که تسلا میخواهد، ادعای اخیرش است مبنی بر اینکه ارزانترین نسخههای مدل 3 هم اکنون واجد شرایط دریافت کل اعتبار مالیاتی هستند، حتی اگر IRS هنوز آن را در لیست خود منعکس نکرده است. این جالب است زیرا آنها با باتری های LFP CATL تغذیه می شوند و از این رو فقط واجد شرایط دریافت نیمی از یارانه ای هستند که در صورت ساخت خودرو در ایالات متحده تعلق می گیرد. این اساساً باعث میشود که همه خودروهای تسلا واجد شرایط دریافت یارانه 7500 دلاری دولت شوند و تسلا بیش از هر کس دیگری خودروهای برقی تولید کند.
دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانههای شخصی و کنسولها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.
علاوه بر این، تسلا در حال ساخت یک کارخانه بزرگ باتری 4680 در نوادا با ظرفیت سالانه 100 گیگاوات ساعت در صورت بهره برداری کامل است. این مبلغ 4.5 میلیارد دلار دیگر از یارانه باتری بالقوه هر سال است، در حالی که تسلا همچنین در حال توسعه تاسیسات باتری در فرمونت و تگزاس است، ناگفته نماند که از سال آینده لیتیوم خود را در یک پالایشگاه جدید خلیج فارس تولید خواهد کرد.
همه این فعالیتها میتوانند تسلا را به تولیدکننده ارزانترین باتریها و ارزانترین وسایل نقلیه الکتریکی، به لطف بیش از ۴۰ میلیارد دلار مشوقهای دولتی در طول یک دهه، تبدیل کنند. برای مقایسه، رقبای اصلی خودروسازی آمریکایی جنرال موتورز یا فورد کمتر از نیمی از این مقدار را در این دوره دریافت خواهند کرد. این حتی به حساب نمی آید که تسلا از ساخت شبکه سراسری شارژ خودروهای الکتریکی بایدن در سراسر کشور چه چیزی به دست می آورد، جایی که بهترین موقعیت برای بهره مندی از اعتبارات مالیاتی دولت را دارد.
دولت ایالات متحده در انتظار دریافت 41 میلیارد دلار یارانه کل به تسلا و شریک باتری آن پاناسونیک برای مدت زمان واجد شرایط بودن اعتبار مالیاتی قانون کاهش تورم است. این موارد در سال 2032 حذف خواهند شد، اما تا آن زمان تسلا با اختلاف زیادی، ذینفع اصلی هنگفت دولت در ایالات متحده خواهد بود.