تسلا قیمت‌های مدل 3 و مدل Y را در رقابتی‌ترین بازار خودروهای برقی جهان تقریباً 10 درصد کاهش داده و رنگ‌های رایگان ارائه می‌کند.

ایلان ماسک سابقه دارد که می گوید قیمت خودروهای تسلا در “سطوح شرم آورو در آن زمان اضافه کرد کهاین یک وعده یا هیچ چیز دیگری نیست، اما من امیدوارم که در مقطعی بتوانیم قیمت ها را کمی کاهش دهیمبه نظر می رسد که این مقدار کمی کاهش قیمت مستقیم مدل 3 و مدل Y تقریباً دو رقمی است که از چین شروع می شود، به علاوه برخی مشوق های خرید غیرمستقیم.

دانیل زلاتف
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 437 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

برترین نسخه‌های AWD دو موتوره مدل 3 و مدل Y نیز همانند نسخه‌های ارزان‌تر خود، 9 درصد کاهش قیمت و تغییر قیمت داشتند، در حالی که تسلا مدام به مشتریان چینی خود یادآوری می‌کند که مشوق‌های دولت امسال پایان می‌یابد و هر خودرویی که پس از آن ثبت نام کند. 31 دسامبر یارانه نمی گیرد.

از طرف دیگر، تسلا ممکن است فشار قیمت بسیاری از شرکت‌های برقی چینی، از جمله بزرگترین رقیب خود BYD را احساس کند که اخیراً سدان Seal را با قیمتی کمتر از مدل 3 اما با باتری تیغه‌ای نوآورانه معرفی کرد.

تسلا ممکن است نه تنها با افزایش قیمت‌های مدل 3 و مدل Y در چین کار کند، بلکه در واقع آن‌ها را کاهش داد، درست همانطور که تحلیل‌گران هنگام شروع ارائه مشوق‌های خرید در ماه گذشته و بستن نمایشگاه‌های گران‌قیمت مراکز خرید پیشنهاد می‌کردند. برای اولین بار، تسلا قیمت های مدل 3 و مدل Y را در بزرگترین و رقابتی ترین بازار خودروهای الکتریکی جهان با کاهش تقاضا کاهش داد.

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌ها و کنسول‌های شخصی هنوز یک چیز کمیاب گران قیمت بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حفظ حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Tesla-cuts-Model-3-and-Model-Y-prices-in-the-world-s-most-competitive-EV-market-by-nearly-10-and-offers-free-colors.663841.0.html

مدل 3 اکنون از 36727 دلار شروع می شود که از 38537 دلار کاهش یافته است، در حالی که قیمت مدل Y از 43631 دلار به 39777 دلار کاهش یافته است که تقریباً 10 درصد کاهش یافته است. وقتی این خبر منتشر شد، سهام تسلا در معاملات قبل از بازار چندین درصد کاهش یافت، زیرا چین یکی از مهمترین بازارهای تک آن است و تسلا به تازگی به رکورد تحویل از کارخانه شانگهای خود رسیده است.

اتصال دیوار کابل 24 اینچی تسلا موتورز را در آمازون دریافت کنید