تسلا سوپرشارژرهای خود را به زودی به محض اینکه اولین بارانداز جادویی CCS در کالیفرنیا ظاهر شد، به روی سایر خودروهای برقی باز می کند

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Tesla-opening-its-Superchargers-to-other-EVs-soon-as-first-CCS-Magic-Dock-appears-in-California.684155.0.html

دانیل زلاتف
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 560 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

سال گذشته، تسلا همچنین قیمت طرح اشتراک را برای رانندگان وسایل نقلیه غیر تسلا که ممکن است بخواهند از شبکه سوپرشارژر آن استفاده کنند، فاش کرد. این یکی نیز به سرعت پس گرفته شد، اما نه قبل از فاش شدن این موضوع که تسلا قصد دارد هم گزینه پرداختی با قیمت های بالاتر در هر کیلووات ساعت داشته باشد و هم یک گزینه تخفیف دار به شرط اینکه مالک برای طرح ماهیانه سوپرشارژر ثبت نام کند. 0.99 دلار آمریکا

هنگام روشن کردن گزینه “Charge your Non-Tesla” در برنامه تلفن همراه، کاربران متوجه شدند که یک ایستگاه سوپرشارژر در نزدیکی – در هاثورن، کالیفرنیا – به عنوان دارای “سازگار با CCS” فهرست شده است و با رفتن به گزینه های انتخاب غرفه، تصویر Magic Dock را نشان داد. . این اولین مورد برای ایالات متحده است، برخلاف اروپا که تسلا خودروها و شبکه شارژ خود را با کانکتورها و آداپتورهای CCS ارائه می‌کند و قیمت‌ها یا طرح‌های اشتراک جداگانه‌ای برای دارندگان وسایل نقلیه غیر تسلا دارد.

تسلا پس از منبع باز کیت شارژ اختصاصی خود برای سایر سازندگان خودروهای برقی و نامیدن آن به سیستم شارژ آمریکای شمالی (NACS)، اکنون در حال آماده شدن است تا به همان خودروسازان اجازه دهد از استاندارد جهانی CCS در غرفه های سوپرشارژر در ایالات متحده استفاده کنند. ایستگاه‌های ترکیبی مبتکرانه سوپرشارژر NACS/CCS را می‌توان Magic Docks نامید و ظاهراً دارای یک آداپتور CCS قابل جدا شدن در کانکتور استاندارد است، به طوری که خودروهای الکتریکی تسلا و غیر تسلا می‌توانند از یک غرفه شارژ شوند.

به منظور واجد شرایط بودن برای دریافت یارانه‌های فدرال، تسلا باید از سازگاری ایستگاه اطمینان حاصل کند و استدلال کرد که نباید مجبور شود همه شارژرهای خود را با آداپتورهای CCS بازسازی کند، بلکه باید نسبتی از غرفه‌های تخفیف دار و معمولی را در هر مکان سوپرشارژر حفظ کند. این دقیقاً همان کاری است که به نظر می‌رسد در هاتورن انجام می‌شود، جایی که تنها یک غرفه آزمایشی با سازگاری CCS و تصویر Magic Dock فهرست شده بود، که هر دوی آنها متعاقباً به عنوان ذکر شده در برنامه حذف شده‌اند.

اتصال دیوار کابل 24 اینچی تسلا موتورز را در آمازون دریافت کنید