تسلا از EPA می‌خواهد تا سال 2030 به فروش خودروهای گازسوز پایان دهد زیرا خودروهای الکتریکی ارزان‌تر با برد طولانی‌تر انتقال خودروهای برقی را سرعت می‌بخشند.

از سوی دیگر، تسلا استدلال می کند، مدل سازی هزینه تولید EPA به این صورت است:بسیار زیاد است و توسط رکورد پشتیبانی نمی شود، زیرا آنها به طور کامل کاهش سریع مستند و پیش بینی شده در هزینه های سلول و بسته باتری، و همچنین افزایش قابل توجه برد BEV (وسایل نقلیه الکتریکی با باتری) را که از طریق کارایی های دیگر به دست می آید، در نظر نمی گیرند.به عبارت دیگر، تسلا کاهش سریع قیمت خودروهای الکتریکی فروخته شده در آمریکا در چند سال آینده و برابری برد با خودروهای گازسوز را پیش‌بینی می‌کند که سرعت پذیرش آن‌ها را بسیار سریع‌تر از انتظار EPA خواهد کرد.

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حفظ حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Tesla-asks-EPA-to-end-gas-vehicle-sales-by-2030-as-cheaper-electric-cars-with-longer-range-speed-up-EV-transition.732933.0.html

تسلا پیش‌بینی‌های فروش محرمانه خود را به دولت ارائه کرده است که نشان می‌دهد EPA پتانسیل تولید و رشد خود را به شدت دست کم گرفته است. به عنوان مثال، مدل EPA سالانه 100000 دستگاه خودرو در ایالات متحده می فروشد، در حالی که فقط برای سال 2022 تسلا پنج برابر این میزان فروش داشته است.

نیازی به گفتن نیست که غول‌های خودروهای گازسوز مانند جنرال موتورز، تویوتا، فولکس‌واگن، هیوندای و دیگران، نظر مخالف دارند و از EPA می‌خواهند که استاندارد آلایندگی خودروهای جدید خود را ضعیف‌تر کند، نه سخت‌تر. آنها استدلال می کنند که انتقال EV زمان بیشتری می برد. آنها در قالب یک اتحاد برای نوآوری خودرو (AAI)، نظراتی را ارسال کردند که در آن از EPA خواسته شد تا هدف دقیق انتشار آلایندگی خود را کاهش دهد تا اجازه دهد تا سال 2030 بیش از 50 درصد وسایل نقلیه الکتریکی، هیبریدی پلاگین یا سلول سوختی نباشند. .

از سوی دیگر، فقط بازار انبوه آینده مدل 2، ممکن است حجم تولید در آمریکای شمالی به 2 میلیون خودرو در سال داشته باشد که از جدیدترین کارخانه گیگافکتوری تسلا در مکزیک می آید. با توجه به اینکه انتظار می رود مدل 2 در سال 2025 عرضه شود، پیش بینی های داخلی تسلا نشان می دهد که کمتر از 28 درصد از فروش خودرو در ایالات متحده تا سال 2026 آلایندگی صفر خواهد داشت.

در نظرات پیشنهاد استانداردهای آلایندگی خودروهای EPA جدید، تسلا از دولت می‌خواهد تا هدف خود مبنی بر برقی بودن 67 درصد از خودروهای جدید فروخته شده در ایالات متحده تا سال 2032 را افزایش دهد. این شرکت نه تنها فکر می‌کند که داده‌های جدید نشان می‌دهد که چگونه این سهم می‌تواند به این بزرگی باشد. 69٪، اما همچنین ادعا می کند که EPA باید پیشنهاد انتشار گازهای گلخانه ای خود را برای پایان دادن به خودروهای گازسوز تا سال 2030 تقویت کند.

دانیل زلاتف
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 796 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

در آن سالی است که تسلا می‌خواهد خودروهای گازسوز فروش خود را متوقف کنند و به EPA توصیه می‌کند که می‌تواند با حذف سیستم اعتبارات پرداخت به آلاینده که برای خودروهای ICE رزرو شده است، به این هدف دست یابد تا انتقال به سمت خودروهای آلایندگی صفر را تسهیل کند. باید دید که آیا EPA نظرات تسلا یا AAI را در نظر خواهد گرفت یا نه، اما به نظر خود تسلا، نکته کلیدی این است که خودروهای تسلا ممکن است در چند سال آینده به شدت ارزان‌تر شوند.

اتصال دیواری 48A تسلا را با کابل 24 اینچی در آمازون دریافت کنید