تسلاها حتی قبل از یارانه های دولت ایالات متحده هرگز ارزان تر از میانگین خودروهای جدید نبوده اند

اخیراً، تسلا برچسب‌های قیمت خودروهای برقی خود را تا 31 درصد کاهش داده است، زیرا یارانه‌های فدرال 7500 دلار آمریکا به ازای هر خودروی الکتریکی جدید در نظر گرفته می‌شود. با این حال، حتی بدون بزرگ‌نمایی دولت، تسلا مدل 3 هرگز ارزان‌تر از میانگین خودروهای جدید فروخته شده در ایالات متحده نسبت به الان نبوده است. در حالی که تسلا پس از کاهش شدید برچسب قیمت‌های خود را در حدود 500 دلار یا بیشتر تنظیم می‌کرد، مدل 3 همچنان 4930 دلار ارزان‌تر از میانگین هزینه 47920 دلاری یک خودروی جدید در آمریکا تا ژانویه است.

خواه این بیشتر گواهی بر گرانی خودروهای جدید در طول همه‌گیری زمانی که قیمت آن‌ها به میزان 10000 دلار افزایش یافت، یا کارآیی بی‌رحمانه فرآیند تولید تسلا است، اما واقعیت این است که جنگ قیمتی که شروع کرد نه تنها بر آن تأثیر می‌گذارد. خودروی برقی اما در کل بازار خودروهای جدید اکنون نیز وجود دارد.

مدل Y در مقایسه با میانگین شاسی بلندهای جدید در ایالات متحده نیز وضعیت بدتری ندارد. در واقع، تسلا با کاهش 13000 دلاری که در آن زمان 21 درصد از برچسب آن را تشکیل می داد، شدیدترین کاهش قیمت را شاهد بود. کاهش قیمت منجر به افزایش سریع تقاضا شد و تسلا قیمت خود را کمی افزایش داد زیرا دسته‌های آن شروع به فروختن کردند، اما در مجموع قبل از در نظر گرفتن هرگونه یارانه، هنوز کمی بالاتر از میانگین قیمت خودرو در ایالات متحده است.

اتصال دیوار کابل 24 اینچی تسلا موتورز را در آمازون دریافت کنید


منبع: https://www.notebookcheck.net/Teslas-have-never-been-cheaper-than-the-average-new-car-even-before-US-government-subsidies.696448.0.htmlبا کاهش 7500 دلاری دولت فدرال از MSRP، مدل Y اکنون کمتر از میانگین قیمت خودروی ایالات متحده است و نه تنها برای سایر مدل‌های EV، بلکه برای شاسی‌بلندهای گازسوز نیز به دشمنی سرسخت تبدیل شده است. وقتی تسلا هفته آینده مدل 2 نهایی را با قیمت اولیه 25000 دلاری آمریکا قبل از پرداخت یارانه معرفی کند، ممکن است شکاف آینده بین قیمت‌های آن و سایر خودروسازان بیشتر شود.