تست‌های Forspoken DirectStorage 1.1 تفاوت‌های ناچیز بین SSD‌های PCIe 3.0، 4.0 و 5.0 را نشان می‌دهند.

.170




منبع: https://www.notebookcheck.net/Forspoken-DirectStorage-1-1-tests-reveal-insignificant-differences-between-PCIe-3-0-4-0-and-5-0-SSDs.689792.0.htmlPCIe 5.0 در حال حاضر واقعا ارزشش را ندارد.

PCIe 5.0 در حال حاضر واقعا ارزشش را ندارد.

SSD 2 ترابایتی Samsung 990 PRO PCIe 4.0 NVMe SSD را در آمازون بخرید

کل زمان بارگذاری (منبع تصویر: Compusemble)
کل زمان بارگذاری (منبع تصویر: Compusemble)
PCIe 5.0 FPS در نسل های قبلی فرو می رود (منبع تصویر: Compusemble)
PCIe 5.0 FPS در نسل های قبلی فرو می رود (منبع تصویر: Compusemble)

مقایسه بین آخرین راه حل های PCIe 5.0 SSD و دو نسل قبلی در معیار DirectStorage یکپارچه Forspoken نشان می دهد که تفاوت زمان بارگذاری ناچیز است. به اندازه کافی عجیب، SSD PCIe 5.0 نیز برخی از ناپایداری های FPS را نشان می دهد.

Compusemble همچنین اشاره می کند که کنترلر Phison E26 PCIe 5.0 از تراشه های حافظه NAND با سرعت 2400 MT/s پشتیبانی می کند، اما SSD آزمایش شده تنها با تراشه های 1600 MT/s عرضه می شود. تراشه های سریعتر باید از سه ماهه دوم سال 2023 به بعد وارد بازار شوند، اما باید دید که آیا می توانند جهش های عملکردی معنی داری داشته باشند یا خیر. تا آن زمان، چند عنوان دیگر که از DirectStorage پشتیبانی می‌کنند، باید در دسترس باشند، امیدوارم با بهینه‌سازی بهتر.

بوگدان سولکا
بوگدان سولکا – نویسنده ارشد فناوری – 1933 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2017

10 لپ تاپ برتر
چند رسانه ای، چند رسانه ای بودجه، بازی، بازی اقتصادی، بازی سبک، کسب و کار، دفتر بودجه، ایستگاه کاری، زیر نوت بوک، اولترابوک، کروم بوک

به طور کلی، PCIe 5.0 SSD با کنترلر Phison E26 هر هفت صحنه بنچمارک را در 10.483 ثانیه بارگیری کرد. بسیار نزدیک به آن، Samsung 990 Pro PCIe 4.0 SSD با 10.872 ثانیه قرار دارد، در حالی که ADATA XPG SX8200 Pro با کنترلر PCIe 3.0 کمی با 13.838 ثانیه عقب است. اما وقتی صحبت از تعداد FPS می شود، PCIe 5.0 نسبتاً ناسازگار است. در ابتدا بالاترین نرخ فریم را برای چند صحنه اول ارائه می دهد، اما پس از آن FPS نه تنها در راه حل PCIe 4.0، بلکه تحت PCIe 3.0 به سمت آخرین صحنه ها نیز کاهش می یابد. این به احتمال زیاد یک مشکل بهینه سازی نرم افزاری است که می تواند با به روز رسانی های بعدی بازی برطرف شود.