بیش از 100 درایور مخرب ویندوز امضا شده توسط مایکروسافت مسدود شده است

توصیه امنیتی که دیروز توسط مایکروسافت منتشر شد و با برچسب ADV230001 منتشر شد، مشکلی را در مورد بسیاری از درایورهای تأیید شده توسط برنامه توسعه سخت افزار ویندوز پوشش می دهد. “به طور مخرب در فعالیت های پس از بهره برداری استفاده می شد.” این مشکل توسط محققان Sophos کشف شد که در اوایل فوریه 2023 به مایکروسافت اطلاع دادند. علاوه بر آنها، مایکروسافت فاش می‌کند که Trend Micro و Cisco گزارش‌های خود را در مورد چنین مشکلاتی ارائه کرده‌اند و تعداد کل درایورهای ناایمن (از جمله درایورهای غیرمجاز) را ارائه کرده‌اند. ) تا 133.

کودروت نیستور
Codrut Nistor – نویسنده ارشد فناوری – 6048 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2013

10 گوشی برتر
گوشی‌های هوشمند، فبلت‌ها، ≤6 اینچی، گوشی‌های هوشمند دوربین

زیر 300 USD/Euro، زیر 500 USD/Euro، 1000 USD/Euro، برای دانشجویان دانشگاه، بهترین نمایشگرها

همانطور که توسط Sophos فاش شده است، اخیراً از دو نوع درایور مخرب در حملات مختلف استفاده شده است. اولین مورد مشابه درایورهای مخرب امضا شده بود که سال گذشته کشف شد و به رده “کشنده حفاظت نقطه پایان” تعلق داشت، در حالی که نوع دیگر شبیه یک روت کیت است و تصور می شود که به عنوان یک کار پس زمینه بی صدا اجرا شود.

لوگوی ویندوز 10 (منبع: مایکروسافت)
لوگوی ویندوز 10 (منبع: مایکروسافت)

در اوایل دوران مدرسه، از نوشتن و داستان ساختن متنفر بودم. یک دهه بعد، شروع به لذت بردن از آن کردم. از آن زمان، من چند مقاله آفلاین منتشر کردم و سپس به فضای آنلاین نقل مکان کردم، جایی که در وب سایت های بزرگی که از سال 2021 هنوز آنلاین هستند، مانند Softpedia، Brothersoft، Download3000 مشارکت کردم، اما همچنین برای چندین وبلاگ که ناپدید شده اند، نوشتم. در طول سال ها. من از سال 2013 با خدمه Notebookcheck سوار شده ام و قصد ندارم به این زودی آن را ترک کنم. عاشق کیبوردهای مکانیکی خوب، صدای وینیل و نوار، اما همچنین گوشی‌های هوشمند، سرویس‌های پخش و هنر دیجیتال.

طبق معمول، تنها کاری که کاربران خانگی باید انجام دهند این است سیستم عامل خود را به روز نگه دارید و دیگر هیچ. این مشکلات به جز رایانه های شخصی ویندوزی روی دستگاه ها یا سرویس های دیگر تأثیری نداشته است، بنابراین کاربران Azure، Xbox یا Microsoft 365 جای نگرانی ندارند.

لطفا مقاله ما را به اشتراک بگذارید، هر پیوند مهم است!

10 لپ تاپ برتر
چند رسانه ای، چند رسانه ای بودجه، بازی، بازی اقتصادی، بازی سبک، کسب و کار، دفتر بودجه، ایستگاه کاری، زیر نوت بوک، اولترابوک، کروم بوک

Microsoft Surface Laptop Go 2 (‎8QF-00012) را در آمازون بخرید




منبع: https://www.notebookcheck.net/Over-100-malicious-signed-Windows-drivers-blocked-by-Microsoft.733995.0.html