بلیط الکترونیکی: کارت پیش پرداخت با ویژگی های منحصر به فرد برای حمل و نقل عمومی در داخل و اطراف هامبورگ راه اندازی شد

برخی از انجمن های حمل و نقل کوچکتر، مانند انجمنی که در منطقه دریاچه کنستانس و سوابیا بالا خدمت می کند، از مفاهیم مشابهی استفاده می کنند. با این حال، کارت‌های eTicket Deutschland آنها به حساب‌های بانکی مرتبط هستند و همچنین می‌توان از آنها برای خرید بلیط تک استفاده کرد.

لطفا مقاله ما را به اشتراک بگذارید، هر پیوند مهم است!

علاوه بر این، هنوز نمی‌توانید از کارت اعتباری HVV در تمام وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. در حال حاضر در اتوبوس هایی که توسط Hochbahn، VHH، KViP و RMVB اداره می شوند، پذیرفته می شود. در ایستگاه‌های مترو، کارت روی دستگاه‌های بلیت مدرن مجهز به نمایشگر بزرگ نیز کار می‌کند. برنامه هایی برای گسترش سیستم پرداخت برای پوشش قطارهای S-Bahn، Metronom و منطقه ای وجود دارد.

شالوده فناوری در باطن: eTicket Deutschland

Notebookcheck با تک تک انجمن های حمل و نقل در آلمان و سیستم های بلیط الکترونیکی آنها آشنا نیست (که تعداد زیادی از آنها وجود دارد). اما بر اساس اطلاعات موجود، HVV احتمالاً اولین در میان انجمن های بزرگ است که سیستمی دارد که بتواند با استانداردهای بین المللی همگام شود.

صدور بلیت های الکترونیکی در دستگاه های فروش خودکار به HVV اجازه می دهد تا حداقل تأثیر پایان دادن به پرداخت نقدی در اتوبوس ها را کاهش دهد. از اواخر سال 2023، دیگر پول نقد در اتوبوس‌های VHH و Hochbahn، دو تا از بزرگترین شرکت‌های حمل‌ونقل در منطقه شهری هامبورگ پذیرفته نمی‌شود. اما سیستم مترو (که توسط Hochbahn اداره می شود) تحت تأثیر این قانون جدید قرار نمی گیرد. کارت‌های پیش‌پرداخت در تمام ایستگاه‌های مترو برای خرید در دسترس هستند – پول نقد نیز پذیرفته می‌شود. همچنین مراکز فروش پرسنلی مختلفی وجود دارد. علاوه بر این، HVV قول می‌دهد که می‌توانید کارت‌های پیش‌پرداخت را در هر جایی که فروخته می‌شوند شارژ کنید.

برخی از مردم ممکن است به یاد داشته باشند که HVV قبلاً از طریق کارت HVV خود با بلیط های تک آزمایش کرده است. اما تولید این محصولات در عین حال متوقف شده است. به نوعی می توان کارت اعتباری HVV را جانشینی دانست که نیازی به حساب بانکی ندارد.

شاید بلیط بر اساس حساب با DeutschlandTicket؟

HVV نتوانست به ما بگوید چه فناوری پشت کارت اعتباری وجود دارد. اگرچه Notebookcheck دارای DeutschlandTicket برای منطقه HVV است، در حال حاضر در برلین استفاده می شود. با اطمینان می توان فرض کرد که HVV از تراشه های SmartMX ساخته شده توسط NXP استفاده نمی کند، به خصوص به این دلیل که این تراشه ها در حال حاضر به دلیل DeutschlandTicket به سختی می توان به آن دسترسی پیدا کرد. بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده توسط Notebookcheck، کارت‌های دارای این تراشه‌ها نه تنها گران هستند، بلکه برخی از کندترین سیستم‌های کارت در زمینه بلیت‌های هوشمند نیز هستند – به ویژه در مقایسه با سیستم‌های آی سی ژاپن (Okica، Suica، Pasmo و غیره).

سیستم بلیط هوشمند مناسب در آلمان

این در آلمان بسیار غیرعادی است، به ویژه با توجه به اینکه کارت ها به صراحت کارت های eTicket Deutschland نیستند. اگرچه HVV کارت‌های eTicket Deutschland را نیز صادر می‌کند. و DeutschlandTicket آن (بلیط اشتراک اتوبوس و راه آهن معتبر در سراسر آلمان) از VDV KA نیز استفاده می کند.

من بیش از 20 سال است که در تجارت فناوری اطلاعات، ابتدا به عنوان Sysadmin (Mac & PC؛ 2000-2014) و سپس به عنوان یک روزنامه نگار (2005 به بعد) درگیر هستم. من در بسیاری از رویدادهای صنعتی مانند IDF، Displayweek، Computex، CES و IFA شرکت کرده‌ام تا موضوعاتی مانند شبکه‌های تلفن همراه و محلی، استانداردهای بلوتوث و پیشرفت‌های بخش موبایل را پوشش دهم. از سال 2017 من همچنین به عنوان روزنامه‌نگار هوانوردی کار کرده‌ام که شامل سفر در سراسر جهان می‌شود و هم درباره هواپیما و هم قطار گزارش می‌دهد.

این را درست در محل فروش متوجه خواهید شد: کارت پیش پرداخت را می توان از دستگاه های فروش بلیط خریداری کرد. این یک روش بسیار رایج برای خرید بلیط الکترونیکی در کشورهای دیگر است. اما در آلمان، پیاده‌سازی چنین سیستمی برای انجمن‌های حمل‌ونقل آنقدر چالش‌برانگیز است که تا آنجا که می‌دانیم، هیچ شرکت بزرگی جرأت صدور بلیت الکترونیکی از دستگاه‌های فروش خودکار را نداشته است و این سیستم جدید در هامبورگ را به چیزی خاص و قابل توجه تبدیل کرده است. اما، اگر منصف باشیم، از قبل می توانید بلیط های الکترونیکی را از دستگاه های موجود در شهر مونستر دریافت کنید.

تهیه بلیط الکترونیکی در آلمان گاهی بسیار سخت است.  (عکس: آندریاس سبایانگ/Notebookcheck.com)
تهیه بلیط الکترونیکی در آلمان گاهی بسیار سخت است. (عکس: آندریاس سبایانگ/Notebookcheck.com)

مقدمات هم اکنون در حال انجام است. به منظور کاهش پیچیدگی، دوشاخه روی محصولات کارت HVV که به ندرت استفاده می شود، کشیده شده است. طبق گفته HVV، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، می‌توانید کارت اعتباری را به نمایه meinhvv خود پیوند دهید.

برخی از سریع ترین بلیط های الکترونیکی در جهان: کارت های آی سی ژاپنی.  (عکس: آندریاس سبایانگ/Notebookcheck.com)
برخی از سریع ترین بلیط های الکترونیکی در جهان: کارت های آی سی ژاپنی. (عکس: آندریاس سبایانگ/Notebookcheck.com)

گفته می شود، هامبورگ با وجود اینکه در آلمان پیشتاز است، دیر به مهمانی می رود. به عنوان مثال، سیستم Oyster در لندن در ژوئن امسال 20 ساله شد. آ کارت Oyster نسخه محدود راه اندازی شد برای جشن گرفتن سالگرد HVV گفت که آنها هیچ برنامه ای برای انتشار کارت های نسخه ویژه مشابه در هامبورگ ندارند، اما به هر حال، زیرساخت ها در حال حاضر وجود دارد.




منبع: https://www.notebookcheck.net/E-Ticket-prepaid-card-with-unique-features-launched-for-public-transport-in-and-around-Hamburg.733692.0.html

پس از ماینتس و برلین، هامبورگ نیز سیستم پرداخت پیش پرداخت خود را برای حمل و نقل عمومی در شهر و اطراف آن معرفی کرده است. در حالی که سیستم در Mainz قبلاً به طرز ناامیدکننده ای منسوخ شده بود در زمان راه اندازی و کارت پیش پرداخت BVG برلین برای مثال نمی توان در سیستم S-Bahn استفاده کرد انجمن حمل و نقل هامبورگ (HVV) با وجود اینکه از نظر فنی یک کارت نقدی است، از یک سیستم مدرن و برنامه ریزی شده استفاده می کند که در انواع مختلف حمل و نقل کار می کند.

در اوایل، گمانه‌زنی‌های آنلاین وجود داشت مبنی بر اینکه کارت اعتباری HVV مبتنی بر eTicket Deutschland است، یک سیستم بلیط الکترونیکی برای حمل‌ونقل عمومی که به نام VDV KA نیز شناخته می‌شود. HVV بیان کرده است که این در واقع تا حدی درست است.

پس از فارغ التحصیلی با مدرک کارشناسی در رشته مهندسی محیط زیست، در سال 2014 از سنگاپور به کلن نقل مکان کردم و به عنوان مترجم آزاد شروع به کار کردم. بیشتر کارهای ترجمه من بر علم، مهندسی و فناوری متمرکز است. شیفتگی من به کامپیوتر و وسایل الکترونیکی موبایل از جوانی شروع شد. و من با خواندن مجلات بی‌شماری فناوری و بازی خاطرات خوبی دارم. کار با Notebookcheck این فرصت را به من می دهد تا علایق شخصی خود را در کار حرفه ای خود بگنجانم.

خود کارت پیش پرداخت هزینه ای ندارد، اما باید حداقل 5 یورو (حدود 5.50 دلار آمریکا) شارژ کنید. حداکثر 150 یورو (165 دلار آمریکا) می تواند روی کارت ذخیره شود. این کاملاً ناشناس است و شخصی نیست: می توانید آن را به شخص دیگری تحویل دهید یا آن را در بین خانواده خود به اشتراک بگذارید. برنامه «اطلاعات کارت hvv» همچنین به شما امکان می دهد بدون استفاده از زیرساخت فیزیکی سیستم حمل و نقل، میزان ارزش یک کارت را بررسی کنید.

جالب توجه است، HVV گفت که آنها همچنین به دنبال ترکیب فرآیند خرید بلیط با DeutschlandTicket هستند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است بتوانید چندین وجه را در یک DeutschlandTicket ذخیره کنید، که برای مثال می‌تواند برای ارتقا به صندلی‌های درجه یک یا رزرو بلیط‌های ویژه دیگر استفاده شود.