بر روی کاغذ، نمایشگرهای OLED می توانند تا 100 سال دوام بیاورند – اگر برای یک رنگ نبود

دوام یک پنل با ترفندهای مختلف افزایش می یابد. مهم برای پیکسل های آبی: آنها باید خنک بمانند. برای دستیابی به این امر، سطح سطح افزایش یافته و روشنایی نسبت به سطح کاهش می یابد. به عنوان مثال، OLED های سبز رنگ می توانند بسیار کوچک باشند و بسیار درخشان باشند. همانطور که فارست گفت، نمایشگرهای OLED سبز رنگ در آیفون در حدود 10000 کاندلا در هر متر مربع می درخشند.

10 لپ تاپ برتر
چند رسانه ای، چند رسانه ای بودجه، بازی، بازی اقتصادی، بازی سبک، کسب و کار، دفتر بودجه، ایستگاه کاری، زیر نوت بوک، اولترابوک، کروم بوک

بنابراین این ترکیب است که مهم است (در حال حاضر). برای در نظر گرفتن این موضوع، حتی روشن‌ترین آیفون پرو تنها 1600 را در حالت HDR (2000 در فضای باز) مدیریت می‌کند و این تنها در فضای کوچکی برای حداکثر نور است. نور روشن (و در نتیجه دمای بالا در پانل) عمر باتری را به شدت کاهش می دهد.

روشنایی دوام را کاهش می دهد

مسئولیت اصلی من به عنوان دستیار تحریریه، حفظ بخش کتابخانه است که نظرات سایر نشریات و کانال ها را جمع آوری می کند. علاوه بر این، صبحانه روزانه من فهرست طولانی از مطالب جدید Notebookcheck است که برای انتخاب جالب ترین موضوعات برای ترجمه از انگلیسی به فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی و هلندی، آن را بررسی می کنم.

آندریاس سایه




منبع: https://www.notebookcheck.net/On-paper-OLED-displays-can-last-for-100-years-if-it-wasn-t-for-one-color.729391.0.htmlصفحه نمایش OLED انعطاف پذیر از BOE.  (عکس: آندریاس سبایانگ/Notebookcheck.com)

صفحه نمایش OLED انعطاف پذیر از BOE. (عکس: آندریاس سبایانگ/Notebookcheck.com)

این که OLED های سبز به ویژه مشکلی با دوام ندارند را می توان در عمل در حال حاضر قضاوت کرد. زمانی که سونی تقریباً 20 سال پیش نمایشگرهای OLED سبز رنگ را در واکمن خود نصب کرد، کمتر کسی فکر می کرد که هنوز هم کار کنند. با این حال، نویسنده این سطور خود صاحب چنین Atrac Walkman است که نمایشگر آن همچنان با کیفیت عالی می درخشد.

زیر 300 USD/Euro، زیر 500 USD/Euro، 1000 USD/Euro، برای دانشجویان دانشگاه، بهترین نمایشگرها

این دو محقق همچنین استدلال می کنند که فناوری OLED همچنان باید به عنوان یک رسانه روشنایی فرصت داده شود. در حال حاضر، پس از خروج LG Display از کسب و کار نور پس از Light+Building 2018، فعالیت اندکی در بازار وجود دارد. بازده مورد انتظار 150 lm/W است که تقریباً در محدوده فناوری LED است. با این حال، دوام 30000 ساعت (LT70) کمتر از LED است (50000) [email protected]).

10 گوشی برتر
گوشی‌های هوشمند، فبلت‌ها، ≤6 اینچی، گوشی‌های هوشمند دوربین

لطفا مقاله ما را به اشتراک بگذارید، هر پیوند مهم است!

من بیش از 20 سال است که در تجارت فناوری اطلاعات، ابتدا به عنوان Sysadmin (Mac & PC؛ 2000-2014) و سپس به عنوان یک روزنامه نگار (2005 به بعد) درگیر هستم. من در بسیاری از رویدادهای صنعتی مانند IDF، Displayweek، Computex، CES و IFA شرکت کرده‌ام تا موضوعاتی مانند شبکه‌های تلفن همراه و محلی، استانداردهای بلوتوث و پیشرفت‌های بخش موبایل را پوشش دهم. از سال 2017 من همچنین به عنوان روزنامه‌نگار هوانوردی کار کرده‌ام که شامل سفر در سراسر جهان می‌شود و هم درباره هواپیما و هم قطار گزارش می‌دهد.

بنابراین دوام، به خصوص OLED های آبی، هنوز یک مشکل است. اما اکنون ترفندهای بیشتری برای کشش آنها وجود دارد. برای مثال یک راه حل چیدمان عمودی اجزای OLED (شفاف) است. این کار بار را روی اجزای بیشتری پخش می کند. با استفاده از دو جزء روی هم دوام می تواند بیش از سه برابر شود. تحقیقات برای چندین دهه ادامه داشته است، اما به گفته این دو محقق، تنها اکنون این فناوری به تدریج به واقعیت تبدیل شده است.

OLED های انباشته شده  (تصویر: استیون آر. فارست و کریس گیبینک)
OLED های انباشته شده (تصویر: استیون آر. فارست و کریس گیبینک)

با این حال، فقط نمایشگرهای سبز (یا قرمز) فقط برای برنامه های خاص مناسب هستند. این شامل، به عنوان مثال، بخش علامت دیجیتال برای یک صفحه نمایش واقعی، بدون رنگ آبی امکان پذیر نیست و مشکلات حتی 35 سال پس از ظهور فناوری به طور کامل حل نشده اند، اگرچه تا حد زیادی کاهش یافته اند.

روشنایی و دوام متفاوت برای LT70.  (تصویر: استیون آر. فارست و کریس گیبینک)
روشنایی و دوام متفاوت برای LT70. (تصویر: استیون آر. فارست و کریس گیبینک)

در یک اسلاید ارائه، محققان این موضوع را با جزئیات نشان دادند. یک پنل PHOLED سفید (فسفری/PH) با 1000 کاندلا در متر مربع به 30000 ساعت قابلیت استفاده در مقدار LT70 (70 درصد روشنایی پس از تعداد ساعت معین) می رسد که برای صنعت مهم است. بعد از آن شکسته نمی شود، اما به طور قابل توجهی تیره تر است. 30000 ساعت مربوط به تقریبا 3.5 سال استفاده مداوم است. این برای لامپ ها ایده آل نیست، اما برای نمایشگرها کافی است، زیرا آنها معمولاً در حال کار مداوم نیستند – جدا از برنامه هایی مانند علامت دیجیتال.

بهبودهای بالقوه به لطف OLED انباشته.  (تصویر: استیون آر. فارست و کریس گیبینک)
بهبودهای بالقوه به لطف OLED انباشته. (تصویر: استیون آر. فارست و کریس گیبینک)
آسیب به OLED ها  (تصویر: استیون آر. فارست و کریس گیبینک)
آسیب به OLED ها (تصویر: استیون آر. فارست و کریس گیبینک)