بررسی Sony Xperia 1 V – گوشی هوشمند ممتاز با تجهیزات بی نظیر و دوربین های زایس

اما همانطور که در Xperia 1 IV قبل از آن، بزرگترین نقطه شکایت ما همچنان دوره کوتاه پشتیبانی است – تنها دو سال به روز رسانی سیستم ممکن است برای بسیاری از خریداران علاقه مند گوشی های هوشمند با MSRP 1,400 یورو (~ 1,525) مشکل ساز باشد. در مواقعی که تولیدکنندگان دیگر مانند سامسونگ و اپل چهار سال یا بیشتر پیشنهاد می دهند.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Sony-Xperia-1-V-review-Premium-smartphone-with-unrivaled-equipment-and-Zeiss-cameras.727894.0.html

سونی با Xperia 1 V خود قطعاً از گوشی های هوشمند متمایز است. کسانی که می خواهند از پالت گزینه ها در زمینه عکاسی به طور کامل استفاده کنند، باید بتوانند از کاستی های آن چشم پوشی کنند.

با این حال، سیستم دوربین Xperia 1 V به نرم‌افزار پر جزئیات بستگی دارد. برنامه های مختلف (Cinema Pro، Video Pro، Photo Pro، Audio Pro) به شما امکان می دهند عکس ها و فیلم ها را به روش های کاملاً شخصی ضبط کنید و همراه با برخی لوازم جانبی اختیاری، Xperia 1 V به یک ماشین کار واقعی تبدیل می شود. اما یک اخطار نیز در مورد گوشی هوشمند پرچمدار سازنده ژاپنی وجود دارد – در حالت خودکار، نسبت به گلکسی اس 23 اولترا یا شیائومی 13 اولترا کمتر “هوشمند” است. کسانی که فقط می‌خواهند دکمه اختصاصی دوربین را فشار دهند، از Xperia 1 V راضی نخواهند بود. برخی از تلفن‌های هوشمند سطح بالا و مقرون به صرفه‌تر مانند Pixel 7 Pro تجربه بهتری را در اینجا ارائه می‌دهند.

Xperia 1 V یکی از جالب‌ترین گوشی‌های هوشمند رده بالای امسال است – حداقل برای عکاسان سرگرمی یا حرفه‌ای و تولیدکنندگان محتوای YouTube. فردی که در میان گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار است، بسته تجهیزاتی بی‌رقیب را با پنل OLED 4K روشن خود شامل پوشش فضای رنگی بالا، کارت microSD و پشتیبانی از پورت صوتی 3.5 میلی‌متری و همچنین اتصال با دوربین‌های سونی آلفای خود سازنده ارائه می‌کند.

با این حال، سونی در برخی از جنبه ها نیز هیچ پیشرفتی در سری پرچمداران خود ندارد. حاشیه‌های گسترده نمایشگر، سلفی‌های بد، و سرعت شارژ آهسته یکی از موضوعات رایج برای نسل‌های گذشته Xperia، از جمله Xperia 1 V است.