بررسی گوشی هوشمند Samsung Galaxy A14 LTE – آیا این یک به روز رسانی است؟

خوب است که سامسونگ در گلکسی A14 حالت Pro را نیز ارائه می دهد: به صورت اختیاری، ISO، سرعت شاتر، دیافراگم، فوکوس و تعادل رنگ سفید را می توان به صورت دستی تنظیم کرد. معمولاً دوربین A14 از binning پیکسل استفاده می کند، اما می توانید با وضوح کامل 50 مگاپیکسل نیز عکس بگیرید. علاوه بر این، این گوشی هوشمند حالت پانوراما و تنظیمات مختلف فیلتر را برای هنر و غذا ارائه می دهد.

سامسونگ از تنظیمات دوربین سه گانه در پشت گلکسی A14 استفاده می کند. ستاره ترکیبی به وضوح دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است. در شرایط نوری خوب، تصاویر قابل قبول هستند اما وضوح کمی ندارند. بازتولید رنگ نسبتاً کم رنگ است. حرکات منجر به تاری و رگه شدن می شود. اما با توجه به MSRP، عملکرد ارائه شده توسط دوربین اصلی خوب است. نتایج حالت HDR مثبت است. از سوی دیگر، باید از زوم دیجیتال خودداری کنید، زیرا نتایج آن بسیار مبهم است.

ضبط ویدیو یکی از نقاط قوت گلکسی A14 نیست. با تمام لنزها، حداکثر وضوح FHD در 30 FPS است. فوکوس خودکار دوربین اصلی در پشت به سرعت و قابل اعتماد کار می کند، اما همچنان به یک دست ثابت نیاز دارید، زیرا در غیر این صورت ضبط ها به راحتی می توانند تار شوند. هنگام کار با دوربین، گذر از حالت‌ها، یا جابه‌جایی بین دوربین و گالری، لکنت‌های واضحی مشاهده می‌شود و عملکرد روان نیست. این مطابق با سرعت عملکرد A14 است که به طور کلی کند است. اما باز کردن شاتر همچنان همیشه به سرعت کار می کند.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Samsung-Galaxy-A14-LTE-smartphone-review-Is-this-an-update.735590.0.html

برای حالت ماکرو، A14 از یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی جداگانه استفاده می کند. متأسفانه نتایج به ندرت قابل قبول است. برای تشخیص برخی جزئیات، قطعاً به نور زیادی روی جسم نیاز دارید. نتایج لنز فوق عریض 5 مگاپیکسلی کمی بهتر به نظر می رسد، اما به خصوص لبه های عکس ها هنوز تار هستند.

دوربین جلوی 13 مگاپیکسلی عکس‌های خوبی می‌گیرد و پرتره‌های با پس‌زمینه تار نیز به‌طور قابل اعتمادی موفق می‌شوند. یک ویژگی خوب این است که کنترل لغزنده به کاربر اجازه می دهد تا درجه تاری را تنظیم کند. حتی می توانید این را بعدا در گالری تغییر دهید. سامسونگ از فوکوس خودکار در دوربین جلو چشم پوشی می کند و هیچ یک از لنزها لرزشگیر اپتیکال تصویر را ارائه نمی دهند.