بررسی گوشی هوشمند نوکیا X30: سریعترین گوشی هوشمند سازگار با محیط زیست نوکیا

طبق گفته های خود نوکیا، X30 5G “بهترین تجربه عکس PureView تا به امروز” را ارائه می دهد، که به این معنی است که خریداران می توانند کیفیت تصویر بهتری را در مقایسه با گوشی های هوشمند میان رده متوسط ​​داشته باشند. دوربین اصلی در واقع عکس های خوبی در نور روز می گیرد که با رنگ های طبیعی تحت تاثیر قرار می گیرد. اما گاهی اوقات کنتراست کمی پایین است و جزئیات آنقدر غنی نیستند. عکس‌های شبانه چشمگیرتر هستند، زیرا دوربین اصلی همچنان قادر به گرفتن عکس‌های واضح و واضح، حتی در نور باقیمانده بسیار کم است.

با این حال، نقاط ضعف دوربین فوق عریض به همان اندازه در هر جا که کمک دوربین اصلی وجود نداشته باشد، قابل توجه است، مانند نواحی پیرامونی که تار به نظر می رسند.

مانند دوربین اصلی، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی که در یک سوراخ قرار دارد، چهار پیکسل مجاور را در یک پیکسل ترکیب می کند. عکس‌های ۴ مگاپیکسلی خوبی می‌گیرد و با کمک هوش مصنوعی قادر است جلوه‌های بوکه را در حالت پرتره ایجاد کند. سایر حالت‌های تصویر ویژه شامل حالت سه‌پایه برای نوردهی طولانی و عکس‌های شبانه، و حالت «دید تاریک» برای محیط‌های به ویژه تاریک است.

X30 5G می‌تواند ویدیوها را با کیفیت Full HD با سرعت 60 فریم در ثانیه ضبط کند و توسط لرزش‌گیر نرم‌افزاری تصویر پشتیبانی می‌شود. به طور کلی، کیفیت تصویر مناسب است، اما برجسته نیست. از طرفی ما صدا را خیلی دوست داشتیم که خیلی واضح ضبط می شود. وضوح بالاتر از Full HD امکان پذیر نیست زیرا اسنپدراگون 695 5G از ویدیوهای 4K پشتیبانی نمی کند.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Nokia-X30-smartphone-review-Nokia-s-fastest-eco-smartphone.666501.0.html

دوربین فوق عریض نمی تواند با دوربین اصلی رقابت کند، اما از قابلیت های خود برای دستیابی به کیفیت تصویر مناسب استفاده می کند. ویژگی زیربنایی “Capture Fusion” نام دارد و به شرح زیر عمل می کند: تصاویر دوربین های اصلی و فوق عریض با هم ترکیب می شوند، به این معنی که عکس با زاویه فوق عریض جزئیات بیشتری در مرکز تصویر دارد. این به طور مستقیم در عکس های آزمایشی، به عنوان مثال، از خاکریز و سایه های آن، که واضح تر و دقیق تر از عکس های همه دستگاه های مقایسه هستند، قابل توجه است.

سیستم دوربین دوگانه X30 5G از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض تشکیل شده است. حالت اول تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر را ارائه می‌کند و با استفاده از 4 در 1 پیکسل، عکس‌های 12.5 مگاپیکسلی می‌گیرد. دوربین فوق عریض (f/2.4) میدان دید 123 درجه را پوشش می دهد.