بررسی مقایسه ای: Samsung Galaxy Buds2 Pro در مقابل Huawei FreeBuds Pro 2

از نظر حذف نویز فعال، هر دو هدفون عملکرد خوبی دارند. اگرچه آنها نمی توانند با هدفون های بزرگ روی گوش رقابت کنند، اما به طور شنیداری صدای محیط را کاهش می دهند. فن ها، دستگاه های زمزمه کننده و حتی ترافیک خارج از خیابان را می توان با اینها به خوبی کاهش داد. تنظیم پویا باید برای FreeBuds Pro 2 انتخاب شود، زیرا حداکثر سطح ممکن است همیشه بهترین نباشد. به عنوان مثال، در داخل خانه، نویز اغلب در حالت Ultra شنیده می شود.

هوآوی برای انتقال سیگنال های صوتی از منبع، به کدک LDAC سونی (24 بیتی، تا 96 کیلوهرتز)، که پهنای باند انتقال بالایی 990 کیلوبیت بر ثانیه دارد و توسط همه گوشی های هوشمند و تبلت های اندرویدی نسبتاً به روز پشتیبانی می شود، متکی است. به هدفون با کیفیت مربوطه. کاربران اپل باید با کدک ضعیف تر AAC (تا 320 کیلوبیت در ثانیه) بسنده کنند. سامسونگ از کدک اختصاصی به نام Samsung Seamless Codec HiFi (SSC) استفاده می کند. سامسونگ جزئیات بیشتری در مورد آن فاش نمی کند. نقطه ضعف آن این است که فقط با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی که One UI 4.0 یا بالاتر دارند کار می‌کند. تمام دستگاه های دیگر باید به AAC بسنده کنند.

دو هدفون TWS هر دو به یک راه حل بلندگوی دو طرفه و نمونه برداری 24 بیتی با وجود فضای محدود متکی هستند. این نوید کیفیت پخش نسبتاً بالایی را می دهد. سامسونگ از صدای Hi-Fi واقعی و همچنین صدای 360 درجه و هواوی از صدای Hi-Res HD صحبت می کند.

هر دو هدفون بازتولید منسجمی را در پخش صدا نشان می‌دهند که در آن صداهای بالا تا حد زیادی غالب هستند. این به ویژه هنگام تماشای فیلم خوشایند است، زیرا صداها بهتر ظاهر می شوند، در حالی که موسیقی کمی صاف به نظر می رسد. مورد دوم مخصوصاً برای Galaxy Buds2 Pro صادق است، که در حال حاضر فاقد قدرت و دقت در وسط است. FreeBuds Pro 2 می‌تواند این موارد را بسیار واضح‌تر و واضح‌تر کند. Huawei TWS همچنین از وفاداری سیگنال بهتری در اندازه گیری ها برخوردار است.

در تلفن هم وضع به همین منوال است. هدست هواوی نیز در اینجا یک مزیت دارد. وقتی گزینه HD فعال است، در محیط‌های ساکت با کیفیت گفتاری عالی می‌درخشد، اما بدون آن همچنان خوب است. FreeBuds همچنین از حذف نویز در حین تماس بهره می برد که به طور قابل اعتماد نویزهای جزئی را فیلتر می کند. با این حال، دفاتر پر سر و صدا یا خیابان های اصلی حتی برای هواوی TWS بسیار زیاد است. گلکسی بادز 2 پرو نیز در محیطی آرام هنوز خوب است، اما صدای کاربر همیشه کمی خفه خواهد بود. اگر نویز اضافه شود، انتقال صدا می تواند قطع شود.

شنوایی شفاف نیز به طور قابل اعتمادی کار می کند، اما با نویز قابل شنیدن به خصوص در مورد هواوی همراه است.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Comparison-review-Samsung-Galaxy-Buds2-Pro-vs-Huawei-FreeBuds-Pro-2.664701.0.html