بررسی عملی پروژکتور لیزری Formovie Theater UST 4K: کیفیت تصویر عالی با قیمت بالا

بزرگترین نقصی که پیدا کردم این است که تصویر نمایش داده شده در امتداد لبه ها تار می شود. مهم نیست که چقدر تصویر را فوکوس می‌کردم، لبه‌ها همیشه کیفیتی لکه دار داشتند. این بدون توجه به سطح پشت تصویر بود. حاشیه (به ویژه در امتداد لبه بالایی) هرگز به اندازه مرکز تصویر واضح نبود.

پروژکتور DLP از یک دستگاه میکروآینه دیجیتال 0.47 اینچی XP (DMD) از Texas Instruments (TI) استفاده می کند. بر اساس TI، آرایه micromirror تنها 1920×1080 است، اما از طریق چهار تصویر 1080p در 240 هرتز جابجا می شود. تصویر به دست آمده 3840×2160 در 60 هرتز است. در تجربه من، پروژکتور بسیار واضح است، به ویژه با توجه به اندازه تصاویری که Theater تولید می کند (تا 150 اینچ). حتی در انتهای بزرگتر، تصویر (بیشتر) واضح باقی می ماند. هرچند اخطارهایی وجود دارد.

مسئله دیگری که من با آن مواجه شدم مربوط به تصحیح کیستون بود. Theater تصحیح کیستون 4 یا 8 نقطه ای را ارائه می دهد، و در حالی که به خوبی کار می کند، در امتداد مرز سمت راست بالا خمیدگی وجود داشت که من هرگز نتوانستم آن را صاف کنم. این با وجود راه‌اندازی تئاتر در چهار محیط مختلف، تنظیم ارتفاع پاها از طریق دستگیره کناری، و هر بار نیم ساعت انجام تصحیح کیستون است. آن خم ادامه داشت این ممکن است یک مشکل با واحد خاص من باشد، بنابراین من در اینجا از Formovie ایراد نخواهم گرفت، اما باید مراقب آن بود.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Formovie-Theater-UST-4K-laser-projector-hands-on-review-Great-picture-quality-at-a-high-price.696443.0.html

Formovie Theater می تواند تصاویر 4K را با حداکثر 2800 ANSI لومن پخش کند. در مقایسه با Xgimi Aura، لامپ در تئاتر 17 درصد روشن تر است، اگرچه مشاهده تفاوت قابل تشخیص در این سطوح دشوار است. مانند همه پروژکتورها، تئاتر هنوز هم از کنتراست و ارائه یک تصویر به اندازه کافی روشن رنج می برد. در محیط های تاریک یا در شب به خوبی کار می کند، اما حتی کوچکترین نور خورشید از طریق شکاف در پرده می تواند تصویر را پاک کند. سطحی که تصویر روی آن پخش می شود نیز می تواند تفاوت ایجاد کند. یک صفحه نمایش پروژکتور اختصاصی یا دیوار مسطح ترجیح داده می شود زیرا هر بافتی به راحتی نشان می دهد.