اینتل نسل بعدی نمونه اولیه Thunderbolt را با قابلیت تا 120 گیگابیت بر ثانیه به نمایش می گذارد

اینتل بازارهای رو به رشد بازی و تولید محتوا را با Thunderbolt هدف قرار داده است، همانطور که با افزایش سرعت داده و پهنای باند بالاتر برای نمایشگرهای با وضوح بالا مشهود است. اینتل در طول ارائه خود به مواردی مانند انتقال فایل‌های ویدیویی 8K (که چهار برابر بزرگ‌تر از ویدیوی 4K هستند) و اتصال مانیتورهای 2K 480 هرتز یا 4K 240 هرتز با یک کابل اشاره کرد.

اینتل این هفته نسل بعدی استاندارد تاندربولت خود را به نمایش گذاشت. در طول ارائه، اینتل تأیید کرد که تکرار بعدی Thunderbolt سرعت Thunderbolt 4 را دو برابر می کند و از آخرین نسخه استانداردهای USB4 و DisplayPort پشتیبانی می کند.

طبق اینتل، نسخه بعدی Thunderbolt سرعت Thunderbolt 4 را دو برابر می کند و پهنای باند دو جهته را تا 80 گیگابیت بر ثانیه افزایش می دهد. نسخه جدید همچنین تا 120 گیگابیت در ثانیه را برای “استفاده های فشرده ویدئویی” پشتیبانی می کند، به این معنی که باید سرعتی بیش از اندازه کافی برای تنظیمات صفحه نمایش بالا ارائه دهد.

اینتل همیشه پیشگام و پیشرو در صنعت راه حل های اتصال سیمی بوده است، و Thunderbolt اکنون درگاه اصلی رایانه های شخصی تلفن همراه است و در سه نسل از CPU های موبایل اینتل ادغام شده است. ما بسیار هیجان‌زده هستیم که صنعت را با نسل بعدی Thunderbolt که بر اساس مشخصات USB4 v2 ساخته شده است، پیش ببریم، که توسط اینتل و سایر اعضای گروه تبلیغ کننده USB به نسل بعدی ارتقا یافته است.

سام مدلی – نویسنده ارشد فناوری – 1185 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2016