ایلان ماسک تأیید کرد که تسلا ممکن است دوباره قیمت ها را کاهش دهد زیرا با میلیاردها اعتبار مالیاتی و تخفیف های لیتیوم هزینه ها را کاهش می دهد.

صرفه جویی چشمگیر در هزینه به لطف اعتبارات مالیاتی سخاوتمندانه دولت برای خودروهای برقی جدید و باتری های آنها، و همچنین کاهش قیمت لیتیوم، به تسلا این امکان را داده است که علیرغم کاهش 30 درصدی قیمت خودروهای برقی در اوایل سال جاری، تحلیلگران را با درآمدی بسیار بهتر از حد انتظار شگفت زده کند. تسلا انتظار دارد از 0.35 دلار/کیلووات ساعت مشوق های فدرال برای تولید باتری درآمد کسب کندبه 250 میلیون دلار در هر سه ماهه” یا یک میلیارد عالی امسال.

ما همچنین مزایای آلومینیوم و فولاد را می بینیم که به نظر من عالی است. نه به اندازه تاثیرات لیتیوم، اما با این وجود آنها نقش دارند. بنابراین، اگر کل تأثیر این را در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه قبل جمع کنیم، تقریباً به اندازه و بزرگی مزایای IRA است که ما نیز دریافت کردیم.

در سه ماهه دوم، درآمد تسلا 47 درصد رشد کرد و به 24.9 میلیارد دلار رسید که از این طریق شرکت 2.4 میلیارد دلار سود به دست آورد. سود 0.91 دلاری هر سهم با اختلاف زیادی از برآورد 0.81 دلاری تحلیلگر پیشی گرفت، با این حال این شرکت توصیه کرد که درآمد خالص سالانه به دلیل چندین عامل اندکی کمتر شده است.

مدیر مالی تسلا گفت: اکنون ممکن است یک میلیارد دیگر صرفه جویی در هزینه به دلیل کاهش شدید و 80 درصدی قیمت لیتیوم و سایر مواد سازنده نسبت به سال گذشته باشد:

دانیل زلاتف
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 812 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

علاوه بر این، سایر سازندگان خودروهای برقی تنها می‌توانند نزدیک به 10 درصد سود عملیاتی و 18 درصد سود ناخالص داشته باشند، علی‌رغم اینکه تسلا کمتر از 20 درصد حاشیه ناخالصی که قصد داشت حفظ کند، کاهش یافته است. ایلان ماسک بار دیگر در این مورد گفت:منطقی است که حاشیه ها را به نفع ساخت وسایل نقلیه بیشتر قربانی کنیم زیرا فکر می کنیم در آینده ای نه چندان دور، ارزش آنها افزایش چشمگیری خواهد داشت.با اشاره به مقدار FSD افزوده شده است.

تسلا گفت که این به دلیل کاهش میانگین قیمت فروش وسایل نقلیه‌اش و افزایش هزینه‌های سرمایه‌گذاری برای تولید باتری 4680 خود و همچنین برای Cybertruck، AI و پروژه‌های دیگر مانند توسعه مدل 2 است. از سوی دیگر افزایش فروش پس از کاهش قیمت و همچنین “هزینه کمتر به ازای هر وسیله نقلیه، که شامل هزینه کمتر مواد خام و اعتبار IRA می شودو افزایش حاشیه در سایر مشاغل به آن اجازه داد تا حاشیه سود خود را نسبتاً سالم حفظ کند.

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Elon-Musk-confirms-Tesla-may-lower-prices-yet-again-as-it-cuts-costs-with-billions-in-tax-credits-and-lithium-discounts.735428.0.html

ایلان ماسک توصیه کرد که ترکیبی از بزرگ‌کاری دولت، کاهش هزینه‌های قطعات و افزایش کارایی تولید، به تسلا این امکان را داده است که پیامدهای جنگ قیمتی خود را با گام‌های گام‌به‌گام انجام دهد و در صورت بدتر شدن بازارها آماده است دوباره این کار را انجام دهد:

بنابراین، اگر نرخ بهره همچنان به افزایش خود ادامه دهد، این امر مقرون به صرفه بودن خودروها را کاهش می دهد. و برای بسیاری از مردم، آنها واقعاً – واقعاً هر ماه در حال شکستن هستند. در واقع، اگر به افزایش بدهی های کارت اعتباری نگاه کنید، در واقع، حتی هر ماه هم از بین نمی روند. بدهی کارت اعتباری ترسناک به نظر می رسد. بنابراین، ما فقط شرایط بازار را کنترل نمی کنیم. اگر شرایط بازار ثبات داشته باشد، فکر می کنم قیمت ها ثابت باشد. اگر آنها پایدار نباشند، ما باید ثبات داشته باشیم [to] قیمت های پایین تر. آره.

اتصال دیواری 48A تسلا را با کابل 24 اینچی در آمازون دریافت کنید