اولین گزارش واقعی قابلیت اطمینان EV 30٪ خرابی کمتر را نشان می دهد زیرا ADAC باتری های ولتاژ پایین را نقطه ضعف می داند.

سازمان ملی کمک‌های جاده‌ای آلمان ADAC برای اولین بار خودروهای برقی را در گزارش قابلیت اطمینان محبوب خود گنجانده است، زیرا اکنون خودروهای برقی کافی در جاده‌ها وجود دارد تا بتوان مقایسه‌ای مناسب انجام داد. به هر حال، مدل Y تسلا پرفروش‌ترین وسیله نقلیه در چند فصل گذشته بود.

دانیل زلاتف
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 734 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021
خودروهای برقی مانند تسلا مدل 3 2020 تنها 4.9 خرابی مکانیکی به ازای هر 1000 وسیله نقلیه در جاده را تجربه کردند، در حالی که خودروهای گازسوز از همان سال در اولین مطالعه قابلیت اطمینان EV در نوع خود، نرخ خرابی 6.9 چنین حادثه ای را داشتند. به گزارش های ذهنی مالکان تکیه نکنید. هر دو اعداد بسیار پایینی هستند، زیرا خودروهای مورد مقایسه عملاً جدید هستند، اما ساخت ساده تر خودروهای برقی حتی در این سناریوی مطلوب، آنها را در 30 درصد کمتر احتمال خرابی قابل توجهی قرار می دهد.

بر اساس یافته های ADAC “در مقایسه فرکانس عیوب در خودروهای الکتریکی و خودروهای با موتورهای احتراقی، تنها دو حوزه به طور قابل توجهی متفاوت هستند: کلیدها، قفل‌ها، ایموبلایزر و موتور، مدیریت و سیستم ناحیه فشار قوی (HV). تفاوت در مشکلات درایو (سیستم HV ماشین الکتریکی همتای محرک ماشین احتراقی است) احتمالاً می تواند به ساختار فنی بسیار ساده تر یک موتور الکتریکی نسبت داده شود. در صورت خرابی یا مشکل در ارتباط با کلید، منطقی است که فرض کنیم نسخه‌های بدون تماس (برو بدون کلید) در خودروهای برقی بسیار رایج است و دلیل خرابی “کلید در ماشین” (راننده قفل شده است) بسیار کمتر رایج است

ADAC سعی کرد با انتخاب خودروهای 3 ساله سیب را با سیب مقایسه کند زیرا در آن زمان بود که خودروهای برقی شروع به برآورده کردن معیارهای کمیت ثبت خود برای گنجاندن در گزارش قابلیت اطمینان کردند. همانطور که می توان انتظار داشت، خودروهای الکتریکی شش برابر کمتر از موتورهای احتراق داخلی با قطعات متحرک متعدد خود، مشکلات پیشرانه داشتند. مزیت قابلیت اطمینان در بیشتر هر دسته قابل مشاهده بود، اما – از قضا – سیستم الکتریکی کمکی.

همانطور که گفته شد، تسلا تنها سال گذشته استفاده از باتری‌های سرب اسیدی 12 ولتی را در مدل Y و مدل 3 متوقف کرد و تمام خودروهای جدید خود در ایالات متحده را به جای اتم‌های کندتر اینتل به تراشه‌های AMD Ryzen مجهز کرد و باتری‌های قدیمی کم ولتاژ را جایگزین کرد. در بسته های جدید لیتیوم یون مستعد شکست ناگهانی بودند. جالب است که گزارش قابلیت اطمینان واقعی ADAC را در سال‌های آینده دنبال کنید، اکنون که شامل خودروهای برقی می‌شود، زیرا کهنه می‌شوند و سهم بیشتری از ترافیک جاده‌ها را به دست می‌آورند.

در واقع، تنها عنصری در خودروهای الکتریکی که به اندازه خودروهای گازسوز مستعد خرابی بود، مدار ولتاژ پایین بود که تسلا اخیراً از باتری‌های اسید سرب به باتری‌های لیتیوم یونی تغییر مکان داد. در خودروهای برقی از آنها برای ویژگی هایی مانند شیشه های برقی، چراغ ها یا سیستم اطلاعات سرگرمی استفاده می شود و در گزارش ADAC به ازای هر هزار وسیله نقلیه فعال، 2.5 خرابی وجود دارد، مشابه خودروهای ICE. در واقع، اگر خرابی های باتری ولتاژ پایین را – که می تواند هم به دلیل نقص واحد یا سهل انگاری مالک باشد – از معادله حذف کنید، میزان خرابی قطعات EV به نصف می رسد.

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.


منبع: https://www.notebookcheck.net/First-true-EV-reliability-report-shows-30-less-breakdowns-as-ADAC-pegs-low-voltage-batteries-a-weak-point.718821.0.html

اتصال دیواری 48A تسلا را با کابل 24 اینچی در آمازون دریافت کنید