اروپا فروش خودروهای گازسوز را از سال 2035 ممنوع می کند، اقدامی که می تواند به نفع چین باشد
پس از چهار ساعت مذاکره اواخر پنجشنبه شب، کمیسیون اروپا موفق شد پیشنهاد خود را تصویب کند که اساساً تمام خودروسازان مشهور قاره کهن را در مسیری بسیار تهاجمی برای تغییر قرار می دهد. پس از مخالفت شدید سازندگان خودروهای اسپورت ایتالیایی یا فرانسویهایی که میخواستند پس از سال 2035 نیز به فروش خودروهای هیبریدی پلاگین ادامه دهند، اکنون آنها باید در بازه زمانی کمی بیش از یک دهه، مجموعه خود را به طور کامل بازبینی کنند.
پس از یک بحث 15 ماهه که شامل مذاکرات زیادی با خودروسازان قدیمی آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی بود، پیشنهاد قانونی برای ممنوعیت فروش خودروهای دارای موتور احتراق داخلی مورد موافقت قانونگذاران اروپایی قرار گرفت. ممنوعیت فروش وسایل نقلیه جدید گازسوز از سال 2035 آغاز خواهد شد، درست مانند دستوری که اخیراً در کالیفرنیا تصویب شده است و شامل خودروها و همچنین وانت های تجاری می شود.
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 444 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021
سختترین بخش متقاعد کردن آلمان بوده است که صنعت خودروسازی آن میلیونها نفر را استخدام میکند، اما بهطور شگفتانگیزی آمادهسازی و رأیگیری در مورد دستور کار آسان بوده است. یک بحث داخلی در میان احزاب سیاسی آلمان، علیرغم چالش های بزرگ پیش رو، پیروزی نسبتاً آسانی را برای کمیسیون اروپا به ارمغان آورده است.
علیرغم اینکه کنار گذاشتن تدریجی خودروهای گازسوز، با ضربالاجلهای تعیینشده در هر مرحله، بسیاری استدلال میکنند که جدول زمانی بسیار بلندپروازانه است. علاوه بر این، اگر اروپا موتور احتراق داخلی را تا سال 2035 قربانی کند، این امر باعث کاهش آلایندههای کلی حملونقل نمیشود، زیرا در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا ممکن است این آلایندهها پس از آن تاریخ همچنان افزایش یابند.
اتصال دیوار کابل 24 اینچی تسلا موتورز را در آمازون دریافت کنید
دستور جدید اروپا ناقوس مرگ موتور احتراق داخلی است که تقریباً 150 سال است که وسایل نقلیه را در آنجا به حرکت در آورده است.یک سیگنال قوی به صنعت و مصرف کنندگان می فرستد: اروپا در حال پذیرش حرکت به سمت تحرک بدون انتشار است.تیمرمنز، رئیس ابتکار معامله سبز گفت.
دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانههای شخصی و کنسولها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.
همچنین این سوال در مورد ایجاد زیرساخت شارژ فوق سریع برای خودروهای الکتریکی وجود دارد، یا اینکه با میلیونها وسیله نقلیه قدیمی که هیچکس حاضر به خرید آنها نیست، چه باید کرد. برخی از منتقدان همچنین استدلال میکنند که این اقدام ممکن است در نهایت به نفع چین باشد، چینی که در صنعت باتریسازی و برقی خود بسیار جلوتر از هر کسی است و شرکتهایش در حال حاضر در بازار اروپا نفوذ کردهاند.