آیپدهای اپل در سال 2024 دارای نمایشگرهای OLED هیبریدی نازک‌تر هستند که ارزان‌تر هستند و مچاله نمی‌شوند

نشریه کره ای، الک، اولین بار گزارش شد در مورد OLED هیبریدی در ماه آگوست. این نشریه در آن زمان اعلام کرد که اپل ممکن است به دنبال استفاده از OLED های هیبریدی – که زیرلایه های پنل سفت و انعطاف پذیر را ترکیب می کند – به جای نمایشگرهای انعطاف پذیر باشد. طبق گزارش‌ها، اپل احساس می‌کند که نمایشگرهای منعطف ظاهری مچاله می‌دهند، که به ویژه در اندازه‌های صفحه نمایش بزرگ‌تر آشکار می‌شود. این نشریه گفت (ماشین ترجمه شده از کره ای)،

بر اساس این گزارش، اپل علاوه بر کمک به برخی تجهیزات اختصاص داده شده به فرآیند SMT برای نور پس‌زمینه مینی ال‌ای‌دی، به SMT تایوان نیز انگیزه مالی داده است تا تولید را افزایش دهد.

طبق گفته منابع صنعتی، فناوری نصب سطحی تایوان (Taiwan SMT) فرآیند SMT را برای نور پس‌زمینه LED مینی آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی و مک بوک پرو انجام می‌دهد و به گفته منابع صنعتی، برای اولین بار به یک سازنده زنجیره تامین اپل تبدیل می‌شود.

با این حال، قابل درک است که دلیلی وجود دارد که چرا اپل OLED هیبریدی را به غیر از این کاهش هزینه ترجیح می دهد. یکی از مقامات صنعت قطعات گفت: «اپل از این موضوع که قسمتی از صفحه نمایش محصول در هنگام استفاده از OLED منعطف در چشمان کاربر چروک به نظر می‌رسد متنفر بود». وی گفت: آیفون OLED دارای صفحه نمایش 5 تا 7 اینچی است، بنابراین این ویژگی ها به خوبی آشکار نمی شود، اما در محصولات فناوری اطلاعات با صفحه نمایش بزرگ (10 تا 20 اینچ) نسبتاً قابل توجه است.

وقتی مشخص شد که اپل قصد دارد OLED هیبریدی را برای اولین iPad OLED اعمال کند، صنعت تصور کرد که علت آن کاهش هزینه است.

با وجود اینکه یک زیست‌شناس سلولی و مولکولی آموزش دیده‌ام، از زمانی که اولین رایانه شخصی خود را در سال 1998 دریافت کردم، از سنین جوانی به سمت رایانه‌ها گرایش پیدا کرده‌ام. اشتیاق من به فناوری با گذشت زمان به طور تصاعدی رشد کرد، و این تجربه‌ای باورنکردنی بوده است. یک منبع بسیار مورد درخواست برای مشاوره فنی و عیب یابی در بین خانواده و دوستان برای پیوستن به Notebookcheck در سال 2017 به عنوان یک روزنامه نگار حرفه ای فناوری. اکنون، من یک سردبیر اصلی در Notebookcheck هستم که اخبار و بررسی‌هایی را پوشش می‌دهد که طیف وسیعی از چشم‌انداز فناوری را برای مخاطبان هندی و جهانی پوشش می‌دهد. وقتی دنبال داستان بزرگ بعدی نمی‌گردم یا اندازه‌گیری‌های پیچیده‌ای را برای بررسی انجام نمی‌دهم، می‌توانید متوجه شوید که در حال رهایی از یک مطالعه خوب، گوش دادن به موسیقی روح‌انگیز یا امتحان کردن یک بازی جدید هستم.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Apple-iPads-in-2024-to-feature-thinner-hybrid-OLED-displays-that-are-cheaper-and-do-not-crumple.661437.0.html

اکنون، دیجی تایمز گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل یک تامین‌کننده دیگر را انتخاب کرده است که در رفرش‌های آیپد پرو و ​​مک بوک پرو 12.9 اینچی آینده نیز مشارکت خواهد داشت. مطابق با دیجی تایمز،

انتظار می‌رود اپل به استفاده از فناوری mini-LED ادامه دهد تا زمانی که OLED هیبریدی در نهایت روشنایی روز را ببیند، که ظاهراً تا قبل از سال 2024 بعید است. پرو 12.9. انتظار می‌رود که این دستگاه‌ها در اواخر سال جاری به‌روزرسانی شوند تا دارای SoCهای M2 باشند.

OLED هیبریدی زیرلایه‌های شیشه‌ای سفت و سخت OLED را با پوشش لایه نازک انعطاف‌پذیر ترکیب می‌کند که ظاهراً منجر به پانل‌های نازک‌تر و هزینه‌های تولید کمتر می‌شود. با توجه به اینکه چنین فناوری OLED هنوز در حال توسعه است، ممکن است باید حداقل تا سال 2024 منتظر بمانیم تا آن را در iPads و احتمالاً دستگاه‌های دیگر ببینیم.

وایدیاناتان سوبرامانیام

آیپدهای آینده اپل به لطف فناوری نمایشگر OLED جدید می توانند بسیار نازک تر باشند. گفته می شود این فناوری که OLED هیبریدی نامیده می شود، پنل ها را در مقایسه با پنل های سفت و سخت موجود امروزی باریک تر می کند.

اپل آی‌پد پرو 12.9 اینچی وای‌فای 2021 را از آمازون بخرید