گوشی های هوشمند با صفحه نمایش غلتشی امیدی به سبقت گرفتن از گوشی های تاشو به این زودی ندارند


رونمایی از نمونه اولیه OPPO X 2021 ممکن است این امید را ایجاد کرده باشد که OEM به زودی جایگزین مناسبی برای دستگاه هایی مانند گوشی های سری گلکسی Z Fold سامسونگ باشد که در عین اینکه مزیت صفحه نمایش قابل ارتقا را ارائه می دهد، اما همچنان دارای اشکالاتی مانند حمل مشابه است. یک گوشی هوشمند با ضخامت دو برابر در هنگام بسته بودن.

با این حال، همانطور که همه ما می دانیم، OPPO خراب شد و به جای آن یک Find N تاشو و حتی یک N2 نسل دوم پس از آن منتشر کرد. در حال حاضر، ایستگاه چت دیجیتال فاش کننده برجسته است ظاهرا نکات خوبی در مورد اینکه چرا این اتفاق افتاده است و چرا رول شونده ها هنوز به عنوان آخرین فرم فاکتور دستگاه شخصی ممتاز تا به امروز انتخاب نشده اند را بیان کرد.

ظاهراً شرکت‌های OEM مانند ال‌جی دریافته‌اند که پاشنه آشیل اصلی چرخاندن متوسط، جایگزین مکانیکی منحصربه‌فرد خود برای تا شدن و باز شدن است. درعوض، ایجاد یک صفحه نمایش انعطاف پذیر قابل گسترش ممکن است آن را بسیار کمتر انعطاف پذیر کند و به طور کلی عمر طولانی داشته باشد، که، همانطور که ممکن است اغلب در حرکت باشد، منطقی است.

علاوه بر این، قاب‌ها و قطعات متحرک آن‌ها همچنان در مقایسه با گوشی‌های تاشو، دستگاه‌های رول شونده را نسبت به گوشی‌های تاشو، بسیار کمتر در برابر آب و گرد و غبار مقاوم می‌کنند، البته به اسمارت‌فون‌های معمولی اشاره نمی‌کنیم.

در نهایت، صفحه‌های بسیار شکننده‌تر آن‌ها ممکن است به سادگی در معرض خطر تاب برداشتن یا حتی پاره شدن با افزایش چرخه‌های چرخش قرار بگیرند – معادل چین‌های مخوف برای تاشوهای امروزی. بنابراین، ممکن است به همین دلیل باشد که برخی از شرکت‌ها پیشنهاد می‌کنند تا کردن و چرخاندن باید در یک دستگاه ترکیب شوند.

یک Galaxy Z Flip4 بخرید آمازون


منبع: https://www.notebookcheck.net/Rollable-display-smartphones-have-no-hope-of-overtaking-foldables-any-time-soon.684420.0.html